PgAdmin4 - en to zh_Hant_TW translation catalogue (1910 entries)

en: 
    Configuration parameters/variables must be passed as an array of JSON objects
    in the following format in create mode:
    variables:[{
        database: <database> or null,
        name: <configuration>,
        value: <value>
        },
        ...
    ]
zh_Hant_TW: 
    組態設定參數變量必須作為 JSON 物件的數組傳遞
    在建立模式下的以下格式:
    variables:[{
        database: <database> or null,
        name: <configuration>,
        value: <value>
        },
        ...
    ]

en: 
    Configuration parameters/variables must be passed as an array of JSON objects
    in the following format in update mode:
    rolmembership:{
        'added': [{
            database: <database> or null,
            name: <configuration>,
            value: <value>
            },
            ...
            ],
        'deleted': [{
            database: <database> or null,
            name: <configuration>,
            value: <value>
            },
            ...
            ],
        'updated': [{
            database: <database> or null,
            name: <configuration>,
            value: <value>
            },
            ...
            ]
zh_Hant_TW: 
    組態設定參數變量必須作為 JSON 物件的數組傳遞
    在以下格式的更新模式下:
    rolmembership:{
        'added': [{
            database: <database> or null,
            name: <configuration>,
            value: <value>
            },
            ...
            ],
        'deleted': [{
            database: <database> or null,
            name: <configuration>,
            value: <value>
            },
            ...
            ],
        'updated': [{
            database: <database> or null,
            name: <configuration>,
            value: <value>
            },
            ...
            ]

en: 
    Could not find the domain in the database.
    It may have been removed by another user or moved to another schema.
zh_Hant_TW: 
    無法在資料庫中找到該域。
    它可能已被另一個使用者刪除或移動到另一個Schema

en: 
    Could not find the schema in the database.
    It may have been removed by another user.
zh_Hant_TW: 
    在資料庫中找不到Schema。
    它可能已被其他使用者刪除。

en: 
    Failed to reset the connection to the server due to following error:
    {0}
zh_Hant_TW: 
    由於以下錯誤，無法重置與伺服器的連線：
    {0}

en: 
    Role membership information must be passed as a string representing an array of
    JSON objects in the following format:
    rolmembership:{
        'added': [{
            role: [rolename],
            admin: True/False
            },
            ...
            ],
        'deleted': [{
            role: [rolename],
            admin: True/False
            },
            ...
            ],
        'updated': [{
            role: [rolename],
            admin: True/False
            },
            ...
            ]
zh_Hant_TW: 
    角色成員資格信息必須作為一個字串傳遞, 該字串呈現
    格式為以下格式的 JSON 物件:
    rolmembership:{
        'added': [{
            role: [rolename],
            admin: True/False
            },
            ...
            ],
        'deleted': [{
            role: [rolename],
            admin: True/False
            },
            ...
            ],
        'updated': [{
            role: [rolename],
            admin: True/False
            },
            ...
            ]

en: 
    Role membership information must be passed as an array of JSON objects in the
    following format:
    
    rolmembership:[{
        role: [rolename],
        admin: True/False
        },
        ...
    ]
zh_Hant_TW: 
    角色成員身份信息必須作為 JSON 物件的數組傳遞。
    以下格式:
    
    rolmembership:[{
        role: [rolename],
        admin: True/False
        },
        ...

en: 
    Security Label must be passed as an array of JSON objects in the following
    format:
    seclabels:[{
        provider: <provider>,
        label: <label>
        },
        ...
    ]
zh_Hant_TW: 
    在下面的檔案中, 必須將安全標籤作為 JSON 物件的數組傳遞
    格式：
    eclabels:[{
        provider: <provider>,
        label: <label>
        },
        ...
    ]

en: 
    Security Label must be passed as an array of JSON objects in the following
    format:
    seclabels:{
        'added': [{
            provider: <provider>,
            label: <label>
            },
            ...
            ],
        'deleted': [{
            provider: <provider>,
            label: <label>
            },
            ...
            ],
        'updated': [{
            provider: <provider>,
            label: <label>
            },
            ...
            ]
zh_Hant_TW: 
    在下面的檔案中, 必須將安全標籤作為 JSON 物件的數組傳遞
    格式：
    seclabels:{
        'added': [{
            provider: <provider>,
            label: <label>
            },
            ...
            ],
        'deleted': [{
            provider: <provider>,
            label: <label>
            },
            ...
            ],
        'updated': [{
            provider: <provider>,
            label: <label>
            },
            ...
            ]

en:  -- definition incomplete
zh_Hant_TW:  --定義不完整

en:  another users query.
zh_Hant_TW:  另一個使用者查詢。

en:  background worker processes.
zh_Hant_TW:  背景工作程序.。

en:  the main active session.
zh_Hant_TW:  主活動連線。

en: " received from server process with PID
zh_Hant_TW: "使用 PID 從伺服器程序已接收

en: " with payload "
zh_Hant_TW: " 負載 "

en: $ quoting
zh_Hant_TW: $ 包含

en: %(appname)s Password Reset
zh_Hant_TW: %(appname)s 的密碼重置

en: %s Script
zh_Hant_TW: %s 腳本

en: %s rows affected.
zh_Hant_TW: %s 行受影響。

en: '%s' file not found. Please correct the Binary Path in the Preferences dialog
zh_Hant_TW: 找不到 " %s" 檔案。請更正 "組態設定" 對話框中的執行檔路徑

en: '{0}' file does not exist.
zh_Hant_TW: "{0}" 檔案不存在。

en: '{0}' is not allowed to modify, when server is connected.
zh_Hant_TW: 伺服器在連線時, '{0}'不允許修改。

en: ******* Error *******
zh_Hant_TW: ******* 錯誤 *******

en: -- No SQL could be generated for the selected object.
zh_Hant_TW: --無法為所選物件產生 SQL。

en: -- Please create column(s) first...
zh_Hant_TW: --請先建立列...

en: -- definition incomplete
zh_Hant_TW: -- 定義不完整

en: -- definition incomplete for check_constraint
zh_Hant_TW: --  check_constraint的定義不完整

en: -- definition incomplete for exclusion_constraint
zh_Hant_TW: -- exclusion_constraint 的定義不完整

en: -- definition incomplete for foreign_key constraint
zh_Hant_TW: -- foreign_key約束的定義不完整

en: -- definition incomplete for {0}
zh_Hant_TW: --{0} 的定義不完整

en: -- definition incomplete for {0} constraint
zh_Hant_TW: -- {0} 約束的定義不完整

en: 100 rows
zh_Hant_TW: 100行

en: 1000 rows
zh_Hant_TW: 1000行

en: 3D geometries not rendered.
zh_Hant_TW: 未渲染3D幾何圖形。

en: 500 rows
zh_Hant_TW: 500行

en: <a href="%(url)s" class="text-white">Forgotten your password</a>?
zh_Hant_TW: <a href="%(url)s" class="text-white">你忘記了密碼</a>?

en: <any>
zh_Hant_TW: <任何>

en: A grantee must be selected.
zh_Hant_TW: 必須選擇一個受讓人。

en: About %(appname)s
zh_Hant_TW: 關於 %(appname)s

en: About %s
zh_Hant_TW: 關於 %s

en: Access Method
zh_Hant_TW: 存取方法

en: Access denied ({0})
zh_Hant_TW: 存取被拒絕 ({0})

en: Access method
zh_Hant_TW: 存取方法

en: Access method cannot be empty.
zh_Hant_TW: 存取方法不能為空。

en: Accesskey (Cancel query)
zh_Hant_TW: Accesskey (取消查詢)

en: Accesskey (Clear all breakpoints)
zh_Hant_TW: Accesskey (清除所有斷電)

en: Accesskey (Clear editor options)
zh_Hant_TW: Accesskey (清除編輯器選項)

en: Accesskey (Connection status)
zh_Hant_TW: Accesskey  (連線狀態)

en: Accesskey (Continue/Start)
zh_Hant_TW: Accesskey (繼續/啟動)

en: Accesskey (Copy rows)
zh_Hant_TW: Accesskey (複製行)

en: Accesskey (Delete rows)
zh_Hant_TW: Accesskey (刪除行)

en: Accesskey (Execute options)
zh_Hant_TW: Accesskey (執行選項)

en: Accesskey (Filter dialog)
zh_Hant_TW: Accesskey (過濾器對話框)

en: Accesskey (Filter options)
zh_Hant_TW: Accesskey (篩選器選項)

en: Accesskey (Find options)
zh_Hant_TW: Accesskey (查找選項)

en: Accesskey (Open file)
zh_Hant_TW: Accesskey (打開檔案)

en: Accesskey (Paste rows)
zh_Hant_TW: Accesskey (粘貼行)

en: Accesskey (Rows limit)
zh_Hant_TW: Accesskey (行數胭脂)

en: Accesskey (Save file)
zh_Hant_TW: Accesskey (儲存檔案)

en: Accesskey (Step into)
zh_Hant_TW: Accesskey (單步進入)

en: Accesskey (Step over)
zh_Hant_TW: Accesskey (單步跳過)

en: Accesskey (Stop)
zh_Hant_TW: Accesskey (停止)

en: Accesskey (Toggle breakpoint)
zh_Hant_TW: Accesskey (切換斷電)

en: Account expires
zh_Hant_TW: 帳戶過期

en: Action
zh_Hant_TW: 行動

en: Active
zh_Hant_TW: 執行中

en: Active query cancelled successfully.
zh_Hant_TW: 活動查詢已成功取消。

en: Add Named Restore Point...
zh_Hant_TW: 加入指名的還原點...

en: Add New Server
zh_Hant_TW: 加入伺服器

en: Add grid row
zh_Hant_TW: 加入新的資料列

en: Add new row
zh_Hant_TW: 加入新行

en: Add new user
zh_Hant_TW: 加入新使用者

en: Additional info
zh_Hant_TW: 附加信息

en: Advanced
zh_Hant_TW: 高級

en: Alias
zh_Hant_TW: 別名

en: Alignment type
zh_Hant_TW: 對齊型別

en: All
zh_Hant_TW: 所有

en: All Dashboard elements are currently disabled.
zh_Hant_TW: 目前所有儀表盤物件都被停用。

en: All Files
zh_Hant_TW: 所有檔案

en: All Rows
zh_Hant_TW: 所有行

en: Allow
zh_Hant_TW: 允許

en: Allow connections?
zh_Hant_TW: 是否允許連線？

en: An 'edbspl' target with a variadic argument is not supported and cannot be debugged.
zh_Hant_TW: 不支持具有可變參數的 "edbspl" 目標, 並且無法進行除錯。

en: An error occurred whilst cancelling the active query.
zh_Hant_TW: 取消活動查詢時出現錯誤。

en: An error occurred whilst loading the dashboard.
zh_Hant_TW: 載入儀表板時出現錯誤。

en: An error occurred whilst rendering the graph.
zh_Hant_TW: 渲染圖形時出現錯誤。

en: An error occurred whilst rendering the table.
zh_Hant_TW: 渲染表時出現錯誤。

en: An error occurred whilst terminating the active query.
zh_Hant_TW: 終止活動查詢時出現錯誤。

en: An optional list of columns to be copied. If no column list is specified, all columns of the table will be copied.
zh_Hant_TW: 要複製的列的可選列表。 如果未指定列列表，則將複製表的所有列。

en: An unexpected error occurred - ensure you are logged into the application.
zh_Hant_TW: 出現意外錯誤-確保您已登錄到應用程序。

en: Analyze
zh_Hant_TW: 分析

en: Analyze counter
zh_Hant_TW: 分析計數器

en: Analyze function
zh_Hant_TW: 分析函數

en: Application
zh_Hant_TW: 應用程序

en: Application Mode
zh_Hant_TW: 應用程序模式

en: Applying the new filter...
zh_Hant_TW: 應用新的篩選器...

en: April
zh_Hant_TW: 四月

en: Are you sure want to reset the current changes and re-open the panel for %s "%s"?
zh_Hant_TW: 您確定要重置目前更改並重新打開%s"%s"的面板嗎？

en: Are you sure want to stop editing the properties of %s "%s"?
zh_Hant_TW: 您確定要停止編輯%s"%s"的屬性嗎?

en: Are you sure you want to clear the saved password for server %s?
zh_Hant_TW: 確實要清除伺服器 %s 的已儲存密碼嗎？

en: Are you sure you want to clear the saved password of SSH Tunnel for server %s?
zh_Hant_TW: 確實要清除伺服器 %s 的 SSH 隧道的儲存密碼嗎？

en: Are you sure you want to close the %s browser?
zh_Hant_TW: 確實要關閉 %s 瀏覽器嗎？

en: Are you sure you want to close the dialog? Any unsaved changes will be lost.
zh_Hant_TW: 確定要關閉對話框嗎？任何未已儲存的更改將遺失。

en: Are you sure you want to delete this item?
zh_Hant_TW: 確定要刪除此項？

en: Are you sure you want to detach the partition %s?
zh_Hant_TW: 確實要分離分區 %s 嗎？

en: Are you sure you want to disconnect the database - %s?
zh_Hant_TW: 您確實要中斷資料庫 %s 的連線嗎？

en: Are you sure you want to disconnect the server %(server)s?
zh_Hant_TW: 確實要中斷伺服器%(server)s的連線嗎？

en: Are you sure you want to drop %s "%s" and all the objects that depend on it?
zh_Hant_TW: 確定要刪除 %s "%s"和所有相依它的物件嗎？

en: Are you sure you want to drop %s "%s"?
zh_Hant_TW: 是否確實要刪除 %s"%s" 嗎？

en: Are you sure you want to drop all the selected objects and all the objects that depend on them?
zh_Hant_TW: 確實要刪除所有選定的物件和相依於它們的所有物件嗎？

en: Are you sure you want to drop all the selected objects?
zh_Hant_TW: 確實要刪除所有選定的物件嗎？

en: Are you sure you want to reload the server configuration on %s?
zh_Hant_TW: 是否要重新載入伺服器%s 上的組態設定？

en: Are you sure you want to replace this file?
zh_Hant_TW: 確定要替換此檔案嗎？

en: Are you sure you want to reset the current layout? This will cause the application to reload and any un-saved data will be lost.
zh_Hant_TW: 確實要重置目前排版嗎？這將導致應用程序重新載入, 並且任何未已儲存的資料都將遺失。

en: Are you sure you want to reset the statistics for table "%s"?
zh_Hant_TW: 確實要重置表 " %s" 的統計資訊嗎？

en: Are you sure you want to truncate table %s?
zh_Hant_TW: 你確定你想要截斷表 %s?

en: Are you sure you wish to cancel the active query?
zh_Hant_TW: 確實要取消活動查詢嗎？

en: Are you sure you wish to clear the history?
zh_Hant_TW: 是否確實要清除歷史記錄？

en: Are you sure you wish to delete this row?
zh_Hant_TW: 確實要刪除此行嗎？

en: Are you sure you wish to delete this user?
zh_Hant_TW: 確實要刪除此使用者嗎？

en: Are you sure you wish to detach this partition?
zh_Hant_TW: 確實要分離此分區嗎？

en: Are you sure you wish to discard the current changes?
zh_Hant_TW: 是否確實要放棄目前更改？

en: Are you sure you wish to move the objects from %(old_tablespace)s to %(new_tablespace)s?
zh_Hant_TW: 確實要將物件從%(old_tablespace)s  移動到%(new_tablespace)s 嗎？

en: Are you sure you wish to terminate the session?
zh_Hant_TW: 確實要終止連線嗎？

en: Argument count
zh_Hant_TW: 參數計數

en: Argument name
zh_Hant_TW: 參數名稱

en: Arguments
zh_Hant_TW: 參數

en: Array Values
zh_Hant_TW: 數組值

en: Arrays must start with "{" and end with "}"
zh_Hant_TW: 數組必須以 "{" 開頭, 以 "}" 結尾

en: Asynchronous notification "
zh_Hant_TW: 異步通知 "

en: Asynchronous notification "{0}" received from server process with PID {1}
zh_Hant_TW: 從具有 PID {1} 的伺服器程序接收到的異步通知 "{0}"

en: Asynchronous notification "{0}" with payload "{1}" received from server process with PID {2}
zh_Hant_TW: 從具有 PID {2} 的伺服器程序接收的有效負載 "{1}" 異步通知 "{0}"

en: Asynchronous query execution/operation underway.
zh_Hant_TW: 異步查詢執行/操作正在進行中。

en: At least one privilege should be selected.
zh_Hant_TW: 應選定至少一個權限。

en: Attach
zh_Hant_TW: 附加

en: Attempting to reconnect to the database server (#{server_id}) for the connection - '{conn_id}'.
zh_Hant_TW: 正在嘗試重新連線到連線的資料庫伺服器(#{server_id}) - '{conn_id}' .

en: August
zh_Hant_TW: 八月

en: Authentication
zh_Hant_TW: 身份驗證

en: Auto Commit Error
zh_Hant_TW: 自動提交錯誤

en: Auto FK index?
zh_Hant_TW: 自動 FK 索引嗎？

en: Auto Rollback Error
zh_Hant_TW: 自動回溯錯誤

en: Auto commit?
zh_Hant_TW: 自動提交？

en: Auto completion
zh_Hant_TW: 自動完成

en: Auto rollback?
zh_Hant_TW: 自動回溯？

en: Auto-commit is off. You still need to commit changes to the database.
zh_Hant_TW: 自動提交已經關閉。每次更改都需要提交至資料庫。

en: Auto-detected %s installation with the data directory at %s
zh_Hant_TW: 自動檢測到已安裝 %s，資料目錄路徑在 %s

en: Auto-expand sole children
zh_Hant_TW: 自動展開下一層，如果下一層只有一個項目的話

en: Autoanalyze counter
zh_Hant_TW: 自動分析計數器

en: Autovacuum counter
zh_Hant_TW: 自動收縮計數器

en: Average leaf density
zh_Hant_TW: 平均葉密度

en: Average width
zh_Hant_TW: 平均寬度

en: BY DEFAULT
zh_Hant_TW: 依預設

en: Back
zh_Hant_TW: 回傳

en: Backend start
zh_Hant_TW: 背景啟動

en: Backend type
zh_Hant_TW: 後端型別

en: Backends
zh_Hant_TW: 後端

en: Background
zh_Hant_TW: 背景色

en: Backing up an object on the server
zh_Hant_TW: 備份伺服器上的物件

en: Backing up an object on the server '{0}' from database '{1}'
zh_Hant_TW: 從資料庫 "{1}" 備份伺服器上的物件 "{0}"

en: Backing up an object on the server '{0}' from database '{1}'...
zh_Hant_TW: 伺服器'{0}'上備份資料庫'{1}'的一個物件...

en: Backing up the global objects
zh_Hant_TW: 備份全域物件

en: Backing up the global objects on the server '{0}'
zh_Hant_TW: 備份伺服器上的全域物件 "{0}"

en: Backing up the global objects on the server '{0}'...
zh_Hant_TW: 備份伺服器 "{0}" 上的全域物件..。

en: Backing up the server
zh_Hant_TW: 備份伺服器

en: Backing up the server '{0}'
zh_Hant_TW: 備份伺服器'{0}'...

en: Backing up the server '{0}'...
zh_Hant_TW: 正在備份伺服器 "{0}"..。

en: Backup
zh_Hant_TW: 備份

en: Backup Globals...
zh_Hant_TW: 備份全域...

en: Backup Server...
zh_Hant_TW: 備份伺服器...

en: Backup job created.
zh_Hant_TW: 建立備份作業。

en: Backup job creation failed.
zh_Hant_TW: 備份作業建立失敗。

en: Backup job failed.
zh_Hant_TW: 備份作業失敗。

en: Backup...
zh_Hant_TW: 備份...

en: Base Type cannot be empty.
zh_Hant_TW: 基本型別不能為空。

en: Base type
zh_Hant_TW: 基本型別

en: Batch
zh_Hant_TW: 批次

en: Binary paths
zh_Hant_TW: 執行檔路徑

en: Block Comment/Uncomment Selection
zh_Hant_TW: 塊註解/取消註解所選

en: Block I/O
zh_Hant_TW: 資料塊 I/O

en: Block I/O statistics refresh rate
zh_Hant_TW: 資料區塊 I/O 統計更新率

en: Block read time
zh_Hant_TW: 塊讀取時間

en: Block write time
zh_Hant_TW: 塊寫入時間

en: Blocking PIDs
zh_Hant_TW: 資料塊PID

en: Blocks hit
zh_Hant_TW: 塊命中

en: Blocks read
zh_Hant_TW: 塊讀取

en: Body
zh_Hant_TW: 主體

en: Brace matching?
zh_Hant_TW: 大括號符合？

en: Browser
zh_Hant_TW: 瀏覽器

en: Browser tree
zh_Hant_TW: 樹狀瀏覽器

en: Browser tree state saving interval
zh_Hant_TW: 樹狀瀏覽器狀態快取間隔

en: Browser tree state saving interval in seconds.Use -1 to disable the tree saving mechanism.
zh_Hant_TW: 樹狀瀏覽器狀態快取間隔 (以秒為單位)。使用 -1 停用快取機制。

en: Bufferpin conflicts
zh_Hant_TW: 緩衝沖突

en: Buffers
zh_Hant_TW: 緩衝區

en: CPU rate limit (percentage)
zh_Hant_TW: CPU 速度限制 (百分比)

en: CPU rate limit cannot be empty.
zh_Hant_TW: CPU 速度限制不能為空。

en: CSV Download cancelled.
zh_Hant_TW: CSV 下載已取消。

en: CSV Output
zh_Hant_TW: CSV 輸出

en: CSV field separator
zh_Hant_TW: CSV 欄位分隔符號

en: CSV output
zh_Hant_TW: CSV 輸出

en: CSV quote character
zh_Hant_TW: CSV 括號定義

en: CSV quoting
zh_Hant_TW: CSV quoting (是否使用括號?)

en: Cache
zh_Hant_TW: 高速緩存

en: Cache value cannot be empty.
zh_Hant_TW: 緩存值不能為空。

en: Can initiate streaming replication and backups?
zh_Hant_TW: 可以啟動流複製和備份嗎?

en: Can login?
zh_Hant_TW: 是否可以登錄？

en: Cancel
zh_Hant_TW: 取消

en: Cancel Active Query?
zh_Hant_TW: 取消活動查詢？

en: Cancel Query Error
zh_Hant_TW: 取消查詢錯誤

en: Cancel changes to this object.
zh_Hant_TW: 取消對此物件的更改。

en: Cancel the active query
zh_Hant_TW: 取消活動查詢

en: Cannot delete currently logged in user.
zh_Hant_TW: 不能刪除目前登錄的使用者。

en: Cannot delete user.
zh_Hant_TW: 不能刪除使用者。

en: Cannot load user roles.
zh_Hant_TW: 無法載入使用者角色。

en: Canonical function
zh_Hant_TW: 規範函數

en: Cascaded
zh_Hant_TW: 級聯

en: Cast
zh_Hant_TW: 型別轉換

en: Cast dropped
zh_Hant_TW: 已移除型別轉換

en: Cast...
zh_Hant_TW: 型別轉換中...

en: Casts
zh_Hant_TW: 強制型別轉換

en: Catalog
zh_Hant_TW: 類別

en: Catalog Object
zh_Hant_TW: 類別物件

en: Catalog Objects
zh_Hant_TW: 目錄物件

en: Catalogs
zh_Hant_TW: 目錄

en: Category
zh_Hant_TW: 類別

en: Category is not selected.
zh_Hant_TW: 未選擇類別。

en: Category type
zh_Hant_TW: 類別型別

en: Certificate revocation list
zh_Hant_TW: 證書吊銷列表

en: Change Password
zh_Hant_TW: 更改密碼

en: Change Password
zh_Hant_TW: 更改密碼

en: Change Password...
zh_Hant_TW: 更改密碼...

en: Change limit Error
zh_Hant_TW: 更改限制錯誤

en: Changed
zh_Hant_TW: 更改

en: Changing 'Of type' will remove column definitions.
zh_Hant_TW: 更改 "Of type" 將刪除列定義。

en: Changing access method will clear columns collection
zh_Hant_TW: 改變存取方法將清除列集合

en: Changing of table type will clear columns collection.
zh_Hant_TW: 表型別的更改將清除列集合。

en: Character type
zh_Hant_TW: 字符型別

en: Character:
zh_Hant_TW: 字符:

en: Check
zh_Hant_TW: 檢查

en: Check Constraints
zh_Hant_TW: Check 約束

en: Check cannot be empty.
zh_Hant_TW: 檢查不能為空。

en: Check constraint
zh_Hant_TW: 檢查約束

en: Check constraint dropped.
zh_Hant_TW: 檢查約束已刪除。

en: Check constraint updated.
zh_Hant_TW: 更新Check 約束.

en: Check options
zh_Hant_TW: 檢查選項

en: Check...
zh_Hant_TW: 檢查...

en: Class
zh_Hant_TW: 類

en: Clean before restore
zh_Hant_TW: 恢複之前,清空

en: Clear History
zh_Hant_TW: 清除歷史記錄

en: Clear Query Window
zh_Hant_TW: 清除查詢窗口

en: Clear SSH Tunnel Password
zh_Hant_TW: 清除 SSH 隧道密碼

en: Clear SSH Tunnel password
zh_Hant_TW: 清除 SSH 隧道密碼

en: Clear Saved Password
zh_Hant_TW: 清除已儲存的密碼

en: Clear history
zh_Hant_TW: 清除歷史記錄

en: Clear saved password
zh_Hant_TW: 清除已儲存的密碼

en: Click for details.
zh_Hant_TW: 點擊了解詳情。

en: Client
zh_Hant_TW: 客戶端

en: Client certificate
zh_Hant_TW: 客戶端證書

en: Client certificate key
zh_Hant_TW: 客戶端證書密鑰

en: Close
zh_Hant_TW: 關閉

en: Cluster
zh_Hant_TW: 集群

en: Clustered?
zh_Hant_TW: 集群?

en: Code
zh_Hant_TW: 代碼

en: Code cannot be empty.
zh_Hant_TW: 代碼不能為空。

en: Code folding?
zh_Hant_TW: Code folding? (允許折疊程式碼)

en: Collatable?
zh_Hant_TW: 是否整理？

en: Collation
zh_Hant_TW: 排序規則

en: Collation dropped
zh_Hant_TW: 排序規則已經被刪除

en: Collation...
zh_Hant_TW: 排序規則...

en: Collations
zh_Hant_TW: 排序規則

en: Column
zh_Hant_TW: 列

en: Column Datatype cannot be empty.
zh_Hant_TW: 列資料型別不能為空。

en: Column Name cannot be empty.
zh_Hant_TW: 列名不能為空。

en: Column is dropped
zh_Hant_TW: 列被刪除

en: Column name cannot be empty.
zh_Hant_TW: 列名不能為空。

en: Column type cannot be empty.
zh_Hant_TW: 列型別不能為空。

en: Column...
zh_Hant_TW: 列...

en: Column:
zh_Hant_TW: 列：

en: Columns
zh_Hant_TW: 列

en: Columns for importing...
zh_Hant_TW: 導入列...

en: Columns to export
zh_Hant_TW: 要導出的列

en: Columns to import
zh_Hant_TW: 要導入的列

en: Colums for exporting...
zh_Hant_TW: 導出列...

en: Command
zh_Hant_TW: 命令

en: Commands
zh_Hant_TW: 命令

en: Comment
zh_Hant_TW: 註解

en: Comments
zh_Hant_TW: 註解

en: Commit
zh_Hant_TW: 提交

en: Commit transaction?
zh_Hant_TW: 提交事務？

en: Commits
zh_Hant_TW: 提交

en: Community Support
zh_Hant_TW: 社群支援

en: Composite Type
zh_Hant_TW: 複合型別

en: Composite types require at least two members.
zh_Hant_TW: 複合型別要求至少兩個成員。

en: Compression ratio
zh_Hant_TW: 壓縮率

en: Concurrent build?
zh_Hant_TW: 並發產生?

en: Condition
zh_Hant_TW: 條件

en: Configuration
zh_Hant_TW: 組態設定

en: Configuration required
zh_Hant_TW: 必要的組態設定

en: Configure pgAdmin
zh_Hant_TW: 組態設定　pgAdmin

en: Confirm Password
zh_Hant_TW: 確認密碼

en: Confirm Password cannot be empty for user %s.
zh_Hant_TW: 確認使用者'%s'密碼不能為空。

en: Confirm closure or refresh of the browser or browser tab is intended before proceeding.
zh_Hant_TW: 在繼續之前, 請確認關閉或更新瀏覽器或瀏覽器選項標籤。

en: Confirm on close or refresh ?
zh_Hant_TW: 關閉或更新時確認？

en: Confirm password
zh_Hant_TW: 確認密碼

en: Connect Database...
zh_Hant_TW: 連線資料庫...

en: Connect Server
zh_Hant_TW: 連線伺服器

en: Connect now?
zh_Hant_TW: 現在連線？

en: Connect to Server
zh_Hant_TW: 連線到伺服器

en: Connect to database
zh_Hant_TW: 連線到資料庫

en: Connected?
zh_Hant_TW: 是否已連線?

en: Connection
zh_Hant_TW: 連線

en: Connection Lost
zh_Hant_TW: 連線中斷

en: Connection Warning
zh_Hant_TW: 連線警告

en: Connection limit
zh_Hant_TW: 連線限制

en: Connection limit must be an integer value or equal to -1.
zh_Hant_TW: 連線限制必須是一個整數值，或者等於-1。

en: Connection lost
zh_Hant_TW: 連線中斷

en: Connection status
zh_Hant_TW: 連線狀態

en: Connection status refresh rate
zh_Hant_TW: 連線狀態更新率

en: Connection string
zh_Hant_TW: 連線字串

en: Connection timeout (seconds)
zh_Hant_TW: 連線超時 (秒)

en: Connection to the SSH Tunnel for host '{0}' has been lost. Reconnect to the database server.
zh_Hant_TW: 與主機 "{0}" 的 SSH 隧道的連線已遺失。重新連線到資料庫伺服器。

en: Connection to the server has been lost.
zh_Hant_TW: 到伺服器的連線已遺失。

en: Connection type
zh_Hant_TW: 連線型別

en: Constraint
zh_Hant_TW: 約束

en: Constraint Check cannot be empty.
zh_Hant_TW: 約束檢查不能為空。

en: Constraint Name cannot be empty.
zh_Hant_TW: 約束名稱不能為空。

en: Constraint trigger?
zh_Hant_TW: 約束觸發嗎？

en: Constraints
zh_Hant_TW: 約束

en: Context
zh_Hant_TW: 上下文

en: Context:
zh_Hant_TW: 上下文:

en: Continue
zh_Hant_TW: 繼續

en: Copy collation
zh_Hant_TW: 複制排序規則

en: Copy config
zh_Hant_TW: 複製組態設定

en: Copy to Query Editor
zh_Hant_TW: 複製到查詢編輯器

en: Copying table data
zh_Hant_TW: 複製表資料

en: Copying table data '{0}.{1}' on database '{2}' and server ({3}:{4})
zh_Hant_TW: 正在複製伺服器({3}:{4})上的資料庫 '{2}'中表 '{0}.{1}' 的資料

en: Copying table data '{0}.{1}' on database '{2}' for the server '{3}'
zh_Hant_TW: 正在複製伺服器 '{3}'上的資料庫 '{2}'中表 '{0}.{1}' 的資料

en: Copyright
zh_Hant_TW: 版權

en: Correlation
zh_Hant_TW: 相關性

en: Costs
zh_Hant_TW: 成本

en: Could not create the role.
    {0}
zh_Hant_TW: 不能建立角色{0}

en: Could not drop the role.
    {0}
zh_Hant_TW: 無法刪除該角色。
    {0}

en: Could not fetch debugger plugin information.
zh_Hant_TW: 無法獲取除錯器外掛信息。

en: Could not find a process with the specified ID.
zh_Hant_TW: 找不到具有指定 ID 的程序。

en: Could not find at least one required parameter (%s).
zh_Hant_TW: 未能找到至少一個必要參數 ( %s)。

en: Could not find required parameter (%s).
zh_Hant_TW: 找不到必要的參數 ( %s)。

en: Could not find the FTS Configuration node in the database node.
zh_Hant_TW: 在資料庫節點中，找不到 FTS 組態設定節點。

en: Could not find the FTS Configuration node to update.
zh_Hant_TW: 找不到要更新的 FTS 組態設定節點。

en: Could not find the FTS Configuration node.
zh_Hant_TW: 找不到 FTS 組態設定節點。

en: Could not find the FTS Dictionary node in the database node.
zh_Hant_TW: 在資料庫節點中找不到 FTS 組態設定節點。

en: Could not find the FTS Dictionary node to update.
zh_Hant_TW: 找不到要更新的 FTS 字典節點。

en: Could not find the FTS Dictionary node.
zh_Hant_TW: 找不到 FTS 字典點節點。

en: Could not find the FTS Parser node in the database node.
zh_Hant_TW: 在資料庫節點中找不到 FTS 解析器節點。

en: Could not find the FTS Parser node to update.
zh_Hant_TW: 找不到要更新的 FTS 解析器節點。

en: Could not find the FTS Parser node.
zh_Hant_TW: 找不到 FTS 解析器節點。

en: Could not find the Synonym node.
zh_Hant_TW: 找不到同義詞節點.

en: Could not find the cast information.
zh_Hant_TW: 找不到型別轉換信息。

en: Could not find the check constraint.
zh_Hant_TW: 找不到 check 約束。

en: Could not find the collation object in the database.
zh_Hant_TW: 在資料庫中找不到物件的排序規則。

en: Could not find the column in the table.
zh_Hant_TW: 在表中找不到列.

en: Could not find the column on the server.
zh_Hant_TW: 伺服器上無法找到此列。

en: Could not find the column.
zh_Hant_TW: 找不到該列。

en: Could not find the database on the server.
zh_Hant_TW: 在伺服器上找不到資料庫。

en: Could not find the event trigger information.
zh_Hant_TW: 找不到事件觸發器信息。

en: Could not find the exclusion constraint in the table.
zh_Hant_TW: 在表中找不到排他約束.

en: Could not find the exclusion constraint.
zh_Hant_TW: 找不到排他約束。

en: Could not find the extension information.
zh_Hant_TW: 找不到延伸套件信息。

en: Could not find the extension on the server.
zh_Hant_TW: 在伺服器上找不到此延伸套件。

en: Could not find the external table.
zh_Hant_TW: 找不到外部資料表。

en: Could not find the foreign data wrapper information.
zh_Hant_TW: 找不到外部資料封裝器信息。

en: Could not find the foreign data wrapper on the server.
zh_Hant_TW: 在伺服器上找不到外部資料封裝器。

en: Could not find the foreign key constraint in the table.
zh_Hant_TW: 在表中找不到外鍵約束.

en: Could not find the foreign key.
zh_Hant_TW: 找不到外鍵。

en: Could not find the foreign server information.
zh_Hant_TW: 找不到外部伺服器信息。

en: Could not find the foreign table on the server.
zh_Hant_TW: 在伺服器上找不到外部資料表。

en: Could not find the function
zh_Hant_TW: 無法找到該函數

en: Could not find the function in the database.
zh_Hant_TW: 在資料庫中找不到該函數。

en: Could not find the function node in the database.
zh_Hant_TW: 在資料庫中找不到該函數節點。

en: Could not find the given server
zh_Hant_TW: 找不到給定的伺服器

en: Could not find the index in the table.
zh_Hant_TW: 在表中找不到索引.

en: Could not find the language information.
zh_Hant_TW: 找不到語言信息。

en: Could not find the materialized view on the server.
zh_Hant_TW: 在伺服器上找不到具體化檢視表 Materialized View。

en: Could not find the materialized view.
zh_Hant_TW: 找不到具體化檢視表 Materialized View.

en: Could not find the object on the server.
zh_Hant_TW: 在伺服器上找不到該物件。

en: Could not find the package in the database.
zh_Hant_TW: 在資料庫中找不到包。

en: Could not find the package.
zh_Hant_TW: 找不到包。

en: Could not find the pgAgent job on the server.
zh_Hant_TW: 在伺服器上找不到pgAgent任務。

en: Could not find the requested FTS template.
zh_Hant_TW: 找不到要求的 FTS 模板。

en: Could not find the required parameter %s.
zh_Hant_TW: 找不到必要的參數 %s。

en: Could not find the required parameter (%s).
zh_Hant_TW: 找不到必要的參數 (%s)

en: Could not find the required parameter(s).
zh_Hant_TW: 未找到必要的參數。

en: Could not find the required server.
zh_Hant_TW: 找不到要求的伺服器。

en: Could not find the resource group.
zh_Hant_TW: 找不到資源群組.

en: Could not find the role information.
zh_Hant_TW: 找不到角色信息.

en: Could not find the role on the database server.
zh_Hant_TW: 在資料庫伺服器上找不到角色。

en: Could not find the rule in the table.
zh_Hant_TW: 在表中找不到規則.

en: Could not find the schema in the database. It may have been removed by another user.
zh_Hant_TW: 在資料庫中找不到該Schema。可能已被其他使用者刪除。

en: Could not find the sequence in the database.
zh_Hant_TW: 在資料庫中找不到序列。

en: Could not find the sequence.
zh_Hant_TW: 找不到序列。

en: Could not find the server group.
zh_Hant_TW: 找不到伺服器群組。

en: Could not find the server with id# {0}.
zh_Hant_TW: 找不到 id 為 # {0} 的伺服器。

en: Could not find the specified %s.
zh_Hant_TW: 找不到指定的 %s。

en: Could not find the specified cast on the server.
zh_Hant_TW: 在伺服器上找不到指定的強制型別轉換。

en: Could not find the specified cast.
zh_Hant_TW: 找不到指定的型別轉換。

en: Could not find the specified catalog object.
zh_Hant_TW: 找不到指定的目錄物件。

en: Could not find the specified collation.
zh_Hant_TW: 找不到指定的排序規則。

en: Could not find the specified column.
zh_Hant_TW: 找不到指定的列。

en: Could not find the specified database.
zh_Hant_TW: 找不到指定的資料庫。

en: Could not find the specified domain constraint.
zh_Hant_TW: 找不到指定的域約束。

en: Could not find the specified domain.
zh_Hant_TW: 找不到指定的域。

en: Could not find the specified event trigger on the server.
zh_Hant_TW: 在伺服器上找不到指定的事件觸發器。

en: Could not find the specified event trigger.
zh_Hant_TW: 找不到指定的事件觸發器。

en: Could not find the specified extension.
zh_Hant_TW: 找不到指定的延伸套件。

en: Could not find the specified foreign data wrapper.
zh_Hant_TW: 找不到指定的外部資料封裝器。

en: Could not find the specified foreign server.
zh_Hant_TW: 找不到指定的外部伺服器。

en: Could not find the specified foreign table.
zh_Hant_TW: 找不到指定的外部資料表。

en: Could not find the specified job step.
zh_Hant_TW: 找不到指定的作業步驟。

en: Could not find the specified language.
zh_Hant_TW: 找不到指定的語言。

en: Could not find the specified module.
zh_Hant_TW: 找不到指定的模塊。

en: Could not find the specified preference.
zh_Hant_TW: 找不到指定的首選項。

en: Could not find the specified server.
zh_Hant_TW: 找不到指定的伺服器。

en: Could not find the specified user mapping.
zh_Hant_TW: 找不到指定的使用者映射。

en: Could not find the synonym on the server.
zh_Hant_TW: 在伺服器上找不到同義詞。

en: Could not find the table.
zh_Hant_TW: 找不到表.

en: Could not find the tablespace information.
zh_Hant_TW: 找不到資料表空間信息。

en: Could not find the tablespace on the server.
zh_Hant_TW: 在伺服器上找不到資料表空間。

en: Could not find the tablespace.
zh_Hant_TW: 找不到資料表空間.

en: Could not find the trigger in the table.
zh_Hant_TW: 在表中找不到觸發器。

en: Could not find the type in the database.
zh_Hant_TW: 在資料庫中找不到該型別。

en: Could not find the user mapping information.
zh_Hant_TW: 找不到使用者映射信息。

en: Could not find the utility for the operation '%s'
zh_Hant_TW: 找不到操作 " %s" 的工具程式

en: Could not find the variables
zh_Hant_TW: 找不到變量

en: Could not find the view on the server.
zh_Hant_TW: 在伺服器上找不到檢視表。

en: Could not find the view.
zh_Hant_TW: 找不到該檢視表。

en: Could not find the {} in the table.
zh_Hant_TW: 在表中找不到 {} .

en: Could not generate reversed engineered SQL for the cast node.
zh_Hant_TW: 無法產生 cast 節點，反向工程 SQL

en: Could not generate reversed engineered SQL for the cast.
    
    {0}
zh_Hant_TW: 無法為型別轉換產生反向工程 SQL。
    
     {0}

en: Could not generate reversed engineered query for FTS Configuration node.
zh_Hant_TW: 無法為 FTS 組態設定節點產生反向工程查詢。

en: Could not generate reversed engineered query for FTS Parser node
zh_Hant_TW: 無法產生反向工程的查詢 FTS 解析器節點

en: Could not generate reversed engineered query for FTS Template node.
zh_Hant_TW: 無法為 FTS 模板節點產生反向工程查詢。

en: Could not generate reversed engineered query for the FTS Configuration.
    {0}
zh_Hant_TW: 無法為 FTS 組態設定產生反向工程查詢。
    {0}

en: Could not generate reversed engineered query for the FTS Parser.
    {0}
zh_Hant_TW: 無法為FTS解析器產生反向工程查詢.{0}

en: Could not generate reversed engineered query for the FTS Template.
    {0}
zh_Hant_TW: 無法為 FTS 模板產生反向工程查詢。
    {0}

en: Could not generate reversed engineered query for the role.
zh_Hant_TW: 無法為角色產生反向工程查詢。

en: Could not generate reversed engineered query for the role.
    {0}
zh_Hant_TW: 無法為角色產生反向工程查詢。
    {0}

en: Could not reload the server configuration.
zh_Hant_TW: 無法重新載入伺服器組態設定。

en: Could not retrieve the role information.
    {0}
zh_Hant_TW: 無法檢索角色信息。{0}

en: Count Rows
zh_Hant_TW: 行數

en: Count rows if estimated less than
zh_Hant_TW: 如果估計小於此數量，則對資料列進行計數

en: Covering index
zh_Hant_TW: 覆蓋索引

en: Create
zh_Hant_TW: 建立

en: Create - %s
zh_Hant_TW: 建立-%s

en: Create a table:
zh_Hant_TW: 建立表:

en: Create databases?
zh_Hant_TW: 要建立資料庫嗎？

en: Create new folder
zh_Hant_TW: 建立檔案夾

en: Create object
zh_Hant_TW: 建立物件

en: Create roles?
zh_Hant_TW: 要建立角色嗎?

en: Created
zh_Hant_TW: 建立

en: Crypt key is missing.
zh_Hant_TW: 密鑰遺失。

en: Current Password
zh_Hant_TW: 目前密碼

en: Current User
zh_Hant_TW: 目前使用者

en: Current value
zh_Hant_TW: 目前值

en: Current value cannot be empty.
zh_Hant_TW: 目前值不能為空。

en: Cursor could not be found for the async connection.
zh_Hant_TW: 找不到異步連線遊標。

en: Custom
zh_Hant_TW: 自定義

en: Custom auto-vacuum?
zh_Hant_TW: 要自定義自動收縮嗎？

en: Custom or tar
zh_Hant_TW: 自定義或tar

en: Cycled
zh_Hant_TW: 循環

en: DB restriction
zh_Hant_TW: 資料庫限制

en: DROP %s?
zh_Hant_TW: 刪除 %s 嗎？

en: DROP CASCADE %s?
zh_Hant_TW: 同步移除與 %s 的相依物件嗎？

en: DROP CASCADE multiple objects?
zh_Hant_TW: DROP CASCADE多個物件？

en: DROP multiple objects?
zh_Hant_TW: DROP多個物件？

en: Dashboard
zh_Hant_TW: 儀錶版

en: Dashboards
zh_Hant_TW: 儀錶版

en: Data
zh_Hant_TW: 資料

en: Data Grid Error
zh_Hant_TW: 資料網格錯誤

en: Data Output
zh_Hant_TW: 資料輸出

en: Data Sorting
zh_Hant_TW: 資料排序

en: Data cannot be saved for the current object.
zh_Hant_TW: 目前物件的資料不能儲存.

en: Data saved successfully.
zh_Hant_TW: 資料儲存成功.

en: Data sorting object updated successfully
zh_Hant_TW: 資料排序物件已成功更新

en: Data type
zh_Hant_TW: 資料型別

en: Database
zh_Hant_TW: 資料庫

en: Database connected.
zh_Hant_TW: 已連線資料庫。

en: Database could not be disconnected.
zh_Hant_TW: 無法中斷資料庫連線。

en: Database disconnected.
zh_Hant_TW: 資料庫連線已經中斷。

en: Database server password for the user '{0}' to connect the server "{1}"
zh_Hant_TW: 用於使用者 "{0}" 連線伺服器 "{1}" 的資料庫伺服器密碼

en: Database sessions
zh_Hant_TW: 資料庫連線

en: Database...
zh_Hant_TW: 資料庫...

en: Databases
zh_Hant_TW: 資料庫

en: Databases with = symbols in the name cannot be backed up or restored using this utility.
zh_Hant_TW: 不能使用此工具程式備份或還原名稱中包含 = 符號的資料庫。

en: Date
zh_Hant_TW: 日期

en: Date format is invalid.
zh_Hant_TW: 日期格式無效.

en: Days
zh_Hant_TW: 天數

en: Dead tuple count
zh_Hant_TW: 死Tuple總數

en: Dead tuple length
zh_Hant_TW: 死Tuple長度

en: Dead tuple percent
zh_Hant_TW: 死Tuple百分比

en: Dead tuples
zh_Hant_TW: 死亡Tuple

en: Deadlock conflicts
zh_Hant_TW: 死鎖沖突

en: Deadlocks
zh_Hant_TW: 死鎖

en: Debug
zh_Hant_TW: 除錯

en: Debugger
zh_Hant_TW: 除錯器

en: Debugger -
zh_Hant_TW: 除錯器-

en: Debugger Error
zh_Hant_TW: 除錯器錯誤

en: Debugger Listener Startup Error
zh_Hant_TW: 除錯器監聽器啟動錯誤

en: Debugger Target Initialization Error
zh_Hant_TW: 除錯器目標初始化錯誤

en: Debugger poll end execution error
zh_Hant_TW: 除錯器輪詢結束執行錯誤

en: Debugging
zh_Hant_TW: 正在除錯

en: Debugging aborted successfully.
zh_Hant_TW: 除錯成功中止。

en: December
zh_Hant_TW: 十二月

en: Default
zh_Hant_TW: 默認值

en: Default FUNCTION privileges
zh_Hant_TW: 默認函數權限

en: Default Privileges
zh_Hant_TW: 預設權限

en: Default SEQUENCE privileges
zh_Hant_TW: 默認序列權限

en: Default TABLE privileges
zh_Hant_TW: 默認表權限

en: Default TYPE privileges
zh_Hant_TW: 默認型別權限

en: Default privileges
zh_Hant_TW: 默認權限

en: Default:
zh_Hant_TW: 預設:

en: Default?
zh_Hant_TW: 是否預設?

en: Deferrable?
zh_Hant_TW: 可延遲？

en: Deferred?
zh_Hant_TW: 延遲?

en: Definition
zh_Hant_TW: 定義

en: Definition incomplete.
zh_Hant_TW: 定義不完整。

en: Definition incomplete. Please provide Locale OR Copy Collation OR LC_TYPE/LC_COLLATE.
zh_Hant_TW: 定義不完整。請提供區域設定或複制排序規則或LC_TYPE/LC_COLLATE.

en: Delete File/Folder
zh_Hant_TW: 刪除檔案/檔案夾

en: Delete Row
zh_Hant_TW: 刪除行

en: Delete object
zh_Hant_TW: 刪除物件

en: Delete row
zh_Hant_TW: 刪除行

en: Delete user?
zh_Hant_TW: 是否刪除使用者？

en: Delete/Drop
zh_Hant_TW: 刪除/移除

en: Delete/Drop multiple objects
zh_Hant_TW: 刪除/移除多個物件

en: Deleted pages
zh_Hant_TW: 已刪除頁面

en: Deletes
zh_Hant_TW: 刪除

en: Delimiter
zh_Hant_TW: 分隔符

en: Delimiter should contain only one character
zh_Hant_TW: 分隔符應僅包含一個字符

en: Dependencies
zh_Hant_TW: 相依關係

en: Dependents
zh_Hant_TW: 相依物件

en: Description
zh_Hant_TW: 描述

en: Desktop
zh_Hant_TW: 桌面

en: Detach Partition
zh_Hant_TW: 分離分區

en: Detail:
zh_Hant_TW: 詳細：

en: Details
zh_Hant_TW: 詳情

en: Dialog tab backward
zh_Hant_TW: 對話框向後

en: Dialog tab forward
zh_Hant_TW: 對話框向前

en: Dictionaries
zh_Hant_TW: 字典

en: Dictionary name cannot be empty.
zh_Hant_TW: 字典名稱不能為空。

en: Direct debugging
zh_Hant_TW: 直接除錯

en: Directory
zh_Hant_TW: 目錄

en: Dirty rate limit (KB)
zh_Hant_TW: Dirty rate 限制 (KB)

en: Dirty rate limit cannot be empty.
zh_Hant_TW: 髒率限制不能為空。

en: Disable
zh_Hant_TW: 禁用

en: Disable All
zh_Hant_TW: 全部禁用

en: Disable trigger
zh_Hant_TW: 禁用觸發器

en: Disable trigger failed
zh_Hant_TW: 禁用觸發器失敗

en: Discard unsaved changes?
zh_Hant_TW: 放棄未已儲存的更改嗎？

en: Disconnect Database...
zh_Hant_TW: 中斷資料庫連線...

en: Disconnect Server
zh_Hant_TW: 中斷伺服器

en: Disconnect server
zh_Hant_TW: 中斷伺服器連線

en: Disconnect the database
zh_Hant_TW: 中斷資料庫連線

en: Display
zh_Hant_TW: 顯示

en: Distinct values
zh_Hant_TW: 不同值

en: Do instead?
zh_Hant_TW: 而是這樣做？

en: Do not match the specified column values against the null string. In the default case where the null string is empty, this means that empty values will be read as zero-length strings rather than nulls, even when they are not quoted. This option is allowed only in import, and only when using CSV format.
zh_Hant_TW: 不要將指定的列值與空字串符合。在空字串為空的預設情況下, 這意味著空值將被讀取為零長度字串而不是 null, 即使它們沒有被引用。此選項僅允許在導入中使用, 並且僅在使用 CSV 格式時允許。

en: Do not save
zh_Hant_TW: 不要儲存

en: Do you want to continue and establish a new session?
zh_Hant_TW: 是否要繼續並建立新的連線？

en: Domain
zh_Hant_TW: 域

en: Domain Constraint dropped
zh_Hant_TW: 域約束被刪除

en: Domain Constraint...
zh_Hant_TW: 域約束...

en: Domain Constraints
zh_Hant_TW: 域約束

en: Domain dropped
zh_Hant_TW: 刪除的域

en: Domain...
zh_Hant_TW: 域...

en: Domains
zh_Hant_TW: 域

en: Don't save
zh_Hant_TW: 不要儲存

en: Don't validate?
zh_Hant_TW: 不驗證麼?

en: Download CSV
zh_Hant_TW: 下載CSV

en: Download CSV error
zh_Hant_TW: 下載 CSV 錯誤

en: Download File
zh_Hant_TW: 下載檔案

en: Downloading CSV...
zh_Hant_TW: 正在下載 CSV...

en: Driver '{0}' has not been implemented.
zh_Hant_TW: 驅動程序'{0}'沒有實現。

en: Drop Cascade
zh_Hant_TW: 級聯刪除

en: Drop Cascade multiple objects
zh_Hant_TW: 同步刪除所有關連物件

en: Drop Multiple
zh_Hant_TW: 刪除多個

en: Dump options
zh_Hant_TW: 轉儲選項

en: Duration
zh_Hant_TW: 持續時間

en: EDB Advanced Server Binary Path
zh_Hant_TW: EDB Advanced Server 執行檔路徑

en: EDB Advanced Server Help Path
zh_Hant_TW: EDB Advanced Server 說明路徑

en: EDB Advanced Server wrapped functions cannot be debugged.
zh_Hant_TW: EDB Adcanced Server封裝的函數無法除錯。

en: EXPLAIN ANALYZE query
zh_Hant_TW: 解釋優化查詢

en: EXPLAIN query
zh_Hant_TW: 解釋查詢

en: Edit
zh_Hant_TW: 編輯

en: Edit existing table:
zh_Hant_TW: 編輯現有表:

en: Edit grid values
zh_Hant_TW: 編輯網格值

en: Edit in progress?
zh_Hant_TW: 正在編輯？

en: Edit object properties
zh_Hant_TW: 編輯物件屬性

en: Edit row
zh_Hant_TW: 編輯行

en: Editor
zh_Hant_TW: 編輯器

en: Either Host name, Address or Service must be specified.
zh_Hant_TW: 必須指定主機名、位址或服務。

en: Either transaction object or session object not found.
zh_Hant_TW: 找不到事務物件或連線物件。

en: Element type
zh_Hant_TW: 元素型別

en: Email
zh_Hant_TW: 電子郵件

en: Email address cannot be empty.
zh_Hant_TW: 電子郵件位址不能為空。

en: Empty pages
zh_Hant_TW: 空白頁

en: Enable All
zh_Hant_TW: 全部啟用

en: Enable browser tree animation?
zh_Hant_TW: 是否啟用樹狀瀏覽器動畫？

en: Enable dialogue/notification animation?
zh_Hant_TW: 是否啟用對話框/通知動畫？

en: Enable or disable code folding. In plain text mode, this will have no effect as code folding is always disabled in that mode. Disabling will improve editor performance with large files.
zh_Hant_TW: 在純文字模式時，這個模式沒有任何作用，也就是停用的狀態。停用這個模式可以在大檔案編輯時，取得較好的效能。

en: Enable trigger
zh_Hant_TW: 啟用觸發器

en: Enabled for hash partition.
zh_Hant_TW: 啟用哈希分區。

en: Enabled for list partition. Values must be comma(,) separated and quoted with single quote.
zh_Hant_TW: 已啟用列表分區。值必須用逗號 (,) 分隔, 並以單引號引用。

en: Enabled for range partition. Consider partitioned table with multiple keys of type Integer, then values should be specified like '100','200'.
zh_Hant_TW: 針對範圍分區啟用。考慮具有整數型別的多個鍵的分區表, 然後應指定類似 "100"、"200"這樣的值。

en: Enabled?
zh_Hant_TW: 啟用?

en: Encoding
zh_Hant_TW: 編碼

en: End
zh_Hant_TW: 結束

en: End function
zh_Hant_TW: 結束函數

en: End function must be selected.
zh_Hant_TW: 必須選擇「結束」函數。

en: End time
zh_Hant_TW: 結束時間

en: Enter the email address for the user account you wish to recover the password for:
zh_Hant_TW: 輸入您要恢複密碼的使用者帳戶的電子郵件位址：

en: Enter the hostname of a machine running pgAgent if you wish to ensure only that machine will run this job. Leave blank if any host may run the job.
zh_Hant_TW: 如果您希望確保只有該計算機將執行此作業，請輸入執行pgAgent的計算機的主機名。 如果任何主機可以執行作業，請留空。

en: Enter the name of the restore point to add
zh_Hant_TW: 輸入要加入的還原點的名稱

en: Enumeration type
zh_Hant_TW: 枚舉型別

en: Error
zh_Hant_TW: 錯誤

en: Error dropping %s
zh_Hant_TW: 刪除 %s 時出現錯誤

en: Error dropping %s: "%s"
zh_Hant_TW: 刪除 %s: "%s"時，出現錯誤

en: Error during deleting user.
zh_Hant_TW: 刪除使用者時的錯誤。

en: Error fetching SQL for script: %s.
zh_Hant_TW: 為腳本獲取 SQL 時出現錯誤: %s。

en: Error fetching role information from the database server.
    {0}
zh_Hant_TW: 從資料庫伺服器獲取角色信息時出現錯誤。
    {0}

en: Error fetching tables to be attached
zh_Hant_TW: 獲取要附加的表時出現錯誤

en: Error fetching the tree state.
zh_Hant_TW: 獲取樹狀態時出現錯誤。

en: Error message
zh_Hant_TW: 錯誤消息

en: Error occurred while checking access permission.
zh_Hant_TW: 檢查存取權限時出現錯誤。

en: Error refreshing view
zh_Hant_TW: 更新視圖時出現錯誤

en: Error resetting the tree saved state."
zh_Hant_TW: 重置樹儲存狀態時出現錯誤。」

en: Error retrieving data from the server: %s
zh_Hant_TW: 從伺服器檢索資料時出現錯誤: %s

en: Error retrieving details for the node.
zh_Hant_TW: 取得節點的詳細內容時出現錯誤。

en: Error retrieving properties - %s
zh_Hant_TW: 檢索屬性時出現錯誤- %s

en: Error retrieving roles from the database server.
    {0}
zh_Hant_TW: 從資料庫伺服器檢索角色時出現錯誤。

en: Error retrieving the information - %s
zh_Hant_TW: 檢索信息-%s時，出現錯誤

en: Error retrieving the role information.
    {0}
zh_Hant_TW: 檢索角色信息時出現錯誤。
    {0}

en: Error retrieving the variable options for the role.
    {0}
zh_Hant_TW: 檢索角色的變量選項時出現錯誤。{0}

en: Error retrieving variable information for the role.
    {0}
zh_Hant_TW: 檢索角色的變量信息時出現錯誤。{0}

en: Error saving properties
zh_Hant_TW: 儲存屬性時出現錯誤

en: Error saving the tree state."
zh_Hant_TW: 儲存樹狀態時出現錯誤。「

en: Error saving user: '%s'
zh_Hant_TW: 儲存使用者時出現錯誤: '%s'

en: Error while clearing all breakpoint.
zh_Hant_TW: 清除所有斷點時出現錯誤。

en: Error while depositing variable value.
zh_Hant_TW: 存放變量值時出現錯誤。

en: Error while executing continue in debugging session.
zh_Hant_TW: 在除錯連線中繼續執行時出現錯誤。

en: Error while executing requested debugging information.
zh_Hant_TW: 執行請求的除錯信息時出現錯誤。

en: Error while executing step into in debugging session.
zh_Hant_TW: 在除錯連線中執行單步進入時出現錯誤。

en: Error while executing step over in debugging session.
zh_Hant_TW: 在除錯連線中執行單步跳出時出現錯誤。

en: Error while executing stop in debugging session.
zh_Hant_TW: 在除錯連線中執行停止時出現錯誤。

en: Error while fetching breakpoint information.
zh_Hant_TW: 獲取斷點信息時出現錯誤。

en: Error while fetching messages information.
zh_Hant_TW: 獲取消息信息時出現錯誤。

en: Error while fetching stack information.
zh_Hant_TW: 獲取堆棧信息時出現錯誤。

en: Error while fetching variable information.
zh_Hant_TW: 獲取變量信息時出現錯誤。

en: Error while polling result.
zh_Hant_TW: 輪詢結果時出現錯誤。

en: Error while selecting frame.
zh_Hant_TW: 選擇幀時出現錯誤。

en: Error while setting debugging breakpoint.
zh_Hant_TW: 設定除錯斷點時出現錯誤。

en: Error while setting the value
zh_Hant_TW: 設定值時的錯誤

en: Error while starting debugging listener.
zh_Hant_TW: 啟動除錯偵聽器時出現錯誤。

en: Error while starting debugging session.
zh_Hant_TW: 啟動除錯連線時出現錯誤。

en: Error while toggling breakpoint.
zh_Hant_TW: 切換斷點時出現錯誤。

en: Error: Object not found.
zh_Hant_TW: 錯誤︰ 找不到物件.

en: Error: {0}
zh_Hant_TW: 錯誤: {0}

en: Error: {}
    Your password has not been changed.
zh_Hant_TW: 錯誤: {}
    未變更您的密碼。

en: Escape
zh_Hant_TW: 逃逸

en: Escape should contain only one character
zh_Hant_TW: 逃逸應只包含一個字符

en: Estimated cost
zh_Hant_TW: 預估成本

en: Estimated rows
zh_Hant_TW: 預估行

en: Event
zh_Hant_TW: 事件

en: Event Trigger
zh_Hant_TW: 事件觸發器

en: Event Trigger...
zh_Hant_TW: 事件觸發器...

en: Event Triggers
zh_Hant_TW: 事件觸發器

en: Event trigger dropped
zh_Hant_TW: 事件觸發器已經刪除

en: Event trigger enabled status cannot be empty.
zh_Hant_TW: 啟用事件觸發器的狀態不能為空。

en: Event trigger event cannot be empty.
zh_Hant_TW: 事件觸發器事件不能為空。

en: Event trigger function cannot be empty.
zh_Hant_TW: 事件觸發器函數不能為空。

en: Event trigger name cannot be empty.
zh_Hant_TW: 事件觸發器名稱不能為空。

en: Event trigger owner cannot be empty.
zh_Hant_TW: 事件觸發器所有者不能為空。

en: Events
zh_Hant_TW: 事件

en: Example:
zh_Hant_TW: 示例:

en: Example: From/To:
zh_Hant_TW: 示例:  From/To:

en: Exceptions
zh_Hant_TW: 異常

en: Exclude
zh_Hant_TW: 排除

en: Exclude by Selection
zh_Hant_TW: 按選擇排除

en: Exclude constraint
zh_Hant_TW: 排除約束

en: Exclusion Constraints
zh_Hant_TW: 排他約束

en: Exclusion constraint
zh_Hant_TW: 排除約束

en: Exclusion constraint dropped.
zh_Hant_TW: 排除約束被刪除.

en: Exclusion constraint...
zh_Hant_TW: 排除約束...

en: Execute on
zh_Hant_TW: 執行

en: Execute query
zh_Hant_TW: 執行查詢

en: Execution Completed.
zh_Hant_TW: 執行完成。

en: Execution completed with an error.
zh_Hant_TW: 執行已完成, 但出現錯誤。

en: Execution time
zh_Hant_TW: 執行時間

en: Exit on error
zh_Hant_TW: 退出由於錯誤

en: Explain
zh_Hant_TW: 解釋

en: Export
zh_Hant_TW: 導出

en: Expression
zh_Hant_TW: 表示式

en: Expression:
zh_Hant_TW: 表示式：

en: Expression?
zh_Hant_TW: 表示式？

en: Extension
zh_Hant_TW: 拓展

en: Extension dropped
zh_Hant_TW: 拓展已被刪除

en: Extension...
zh_Hant_TW: 延伸套件...

en: Extensions
zh_Hant_TW: 延伸套件

en: External Options
zh_Hant_TW: 外部選項

en: External Table
zh_Hant_TW: 外部資料表

en: External Tables
zh_Hant_TW: 外部資料表

en: External Type
zh_Hant_TW: 外部型別

en: External types require both input and output conversion functions.
zh_Hant_TW: 外部型別需要輸入和輸出轉換函數。

en: FTS Configuration
zh_Hant_TW: FTS組態設定

en: FTS Configuration dropped
zh_Hant_TW: FTS 組態設定刪除

en: FTS Configuration...
zh_Hant_TW: FTS組態設定...

en: FTS Configurations
zh_Hant_TW: FTS 組態設定

en: FTS Dictionaries
zh_Hant_TW: FTS 詞典

en: FTS Dictionary
zh_Hant_TW: FTS 詞典

en: FTS Dictionary dropped
zh_Hant_TW: FTS 詞典已刪除

en: FTS Dictionary...
zh_Hant_TW: FTS 字典...

en: FTS Parser
zh_Hant_TW: FTS 分析器

en: FTS Parser dropped
zh_Hant_TW: FTS 解析器被刪除

en: FTS Parser...
zh_Hant_TW: FTS 分析器...

en: FTS Parsers
zh_Hant_TW: FTS 解析器

en: FTS Template
zh_Hant_TW: FTS 模板

en: FTS Template dropped
zh_Hant_TW: FTS 模板已刪除

en: FTS Template...
zh_Hant_TW: FTS 模板...

en: FTS Templates
zh_Hant_TW: FTS 模板

en: Fail
zh_Hant_TW: 失敗

en: Failed
zh_Hant_TW: 失敗

en: Failed (exit code: %s).
zh_Hant_TW: 失敗 (退出代碼: %s)。

en: Failed to create cursor for psycopg2 connection with error message for the server#{1}:{2}:
    {0}
zh_Hant_TW: 無法建立遊標，錯誤消息:伺服器#{1}:{2}
    {0}

en: Failed to decrypt the saved password.
    Error: {0}
zh_Hant_TW: 未能解密已儲存的密碼。
    錯誤: {0}

en: Failed to fetch Utility information
zh_Hant_TW: 無法獲取工具程式信息

en: Failed to find the pldbgapi extension in this database.
zh_Hant_TW: 未能在此資料庫中找到 pldbgapi 延伸套件。

en: Failed to load preference %s of module %s
zh_Hant_TW: 未能載入的到偏好%s 模塊 %s

en: Failed to retrieve data from the server.
zh_Hant_TW: 無法從伺服器檢索資料。

en: Failed to save the lock layout setting.
zh_Hant_TW: 未能儲存鎖定排版設定。

en: Failed to setup the role with error message:
    {0}
zh_Hant_TW: 無法設定角色,錯誤消息:
    {0}

en: Failed to update the data on server.
zh_Hant_TW: 未能更新伺服器上的資料。

en: Feature rich
zh_Hant_TW: 功能完整

en: February
zh_Hant_TW: 二月

en: Fetched
zh_Hant_TW: 獲取

en: Fetching all records...
zh_Hant_TW: 獲取所有記錄...

en: Fetching dependency information from the server...
zh_Hant_TW: 正在從伺服器獲取相依項信息...

en: Fetching dependent information from the server...
zh_Hant_TW: 正在從伺服器獲取相依信息...

en: File
zh_Hant_TW: 設定

en: File -
zh_Hant_TW: 檔案 -

en: File Info
zh_Hant_TW: 檔案信息

en: File could not be found.
zh_Hant_TW: 檔案未找到。

en: File dialog view
zh_Hant_TW: "檔案" 對話框樣式

en: File main menu
zh_Hant_TW: "檔案" 主選單

en: File saved successfully.
zh_Hant_TW: 檔案儲存成功。

en: File type not supported
zh_Hant_TW: 不支持的檔案型別

en: Filename
zh_Hant_TW: 檔案名

en: Fill factor
zh_Hant_TW: 填充因子

en: Filter By Selection Error
zh_Hant_TW: 按選擇篩選錯誤

en: Filter Exclude Selection Error
zh_Hant_TW: 篩選排除選擇錯誤

en: Filter by Selection
zh_Hant_TW: 按選擇篩選

en: Filter by email
zh_Hant_TW: 按EMail過濾

en: Filter updated successfully
zh_Hant_TW: 篩選器已成功更新

en: Filtered Rows
zh_Hant_TW: 篩選過的資料列

en: Filtered Rows...
zh_Hant_TW: 篩選的行...

en: Final (Review Selection) (step 3 of 3)
zh_Hant_TW: 完成 (複審選擇) (第3步, 共3步)

en: Find
zh_Hant_TW: 查找

en: Find (Ctrl/Cmd+F)
zh_Hant_TW: 查找 (Ctrl/Cmd+F)

en: Find Next
zh_Hant_TW: 查找下一個

en: Find Previous
zh_Hant_TW: 查找上一個

en: Finish
zh_Hant_TW: 完成

en: Fires
zh_Hant_TW: 觸發

en: First 100 Rows
zh_Hant_TW: 前100行

en: Flask Version
zh_Hant_TW: Flask 版本

en: Font size
zh_Hant_TW: 字型大小

en: For hash partition Modulus field cannot be empty.
zh_Hant_TW: 對於哈希分區, "Modulus"(模) 字段不能為空。

en: For hash partition Remainder field cannot be empty.
zh_Hant_TW: 對於哈希分區, "Remainder"（餘） 字段不能為空。

en: For list partition In field cannot be empty.
zh_Hant_TW: 對於列表分區在字段中不能為空。

en: For range partition From field cannot be empty.
zh_Hant_TW: 對於範圍分區來源字段不能為空。

en: For range partition To field cannot be empty.
zh_Hant_TW: 對於範圍分區目標字段不能為空。

en: Force double quote on identifiers
zh_Hant_TW: 強制在標識符上加雙引號

en: Foreground
zh_Hant_TW: 前景色

en: Foreign Data Wrapper
zh_Hant_TW: 外部資料封裝器

en: Foreign Data Wrapper dropped
zh_Hant_TW: 外部資料封裝器已被刪除

en: Foreign Data Wrapper...
zh_Hant_TW: 外部資料封裝器...

en: Foreign Data Wrappers
zh_Hant_TW: 外部資料封裝器

en: Foreign Key
zh_Hant_TW: 外鍵

en: Foreign Keys
zh_Hant_TW: 外鍵

en: Foreign Server
zh_Hant_TW: 外部伺服器

en: Foreign Server dropped
zh_Hant_TW: 外部伺服器已經被刪除

en: Foreign Server...
zh_Hant_TW: 外部伺服器...

en: Foreign Servers
zh_Hant_TW: 外部伺服器

en: Foreign Table
zh_Hant_TW: 外部資料表

en: Foreign Table dropped
zh_Hant_TW: 外部資料表已經被刪除

en: Foreign Table...
zh_Hant_TW: 外部資料表...

en: Foreign Tables
zh_Hant_TW: 外部資料表

en: Foreign key
zh_Hant_TW: 外鍵

en: Foreign key dropped.
zh_Hant_TW: 外鍵已刪除。

en: Foreign key updated.
zh_Hant_TW: 外鍵已更新。

en: Foreign key...
zh_Hant_TW: 外鍵...

en: Foreign key?
zh_Hant_TW: 是否為外鍵？

en: Foreign server
zh_Hant_TW: 外部伺服器

en: Foreign server cannot be empty.
zh_Hant_TW: 外部伺服器不能為空。

en: Forgot Password
zh_Hant_TW: 忘記密碼

en: Format
zh_Hant_TW: 格式

en: Format Optionos
zh_Hant_TW: 格式選項

en: Format Type
zh_Hant_TW: 格式型別

en: Free percent
zh_Hant_TW: 可用百分比

en: Free space
zh_Hant_TW: 可用空間

en: Friday
zh_Hant_TW: 星期五

en: From
zh_Hant_TW: 來自

en: From/To/In input:
zh_Hant_TW: From/To/In 輸入:

en: From/To/In input: Values for these fields must be quoted with single quote. For more than one partition key values must be comma(,) separated.
zh_Hant_TW: From/To/In 輸入: 這些字段的值必須用單引號引用。對於多個分區鍵值必須用逗號 (,) 分隔。

en: Full Lock
zh_Hant_TW: 完全鎖定

en: Function
zh_Hant_TW: 函數

en: Function dropped.
zh_Hant_TW: 函數已經刪除。

en: Function...
zh_Hant_TW: 函數...

en: Functions
zh_Hant_TW: 函數

en: Functions with a colon in the name cannot be debugged.
zh_Hant_TW: 無法除錯名稱中具有冒號的函數。

en: General
zh_Hant_TW: 常規

en: Geometries with non-SRID
zh_Hant_TW: 非SRID幾何圖形

en: Geometry Viewer
zh_Hant_TW: 幾何查看器

en: Get next token function
zh_Hant_TW: 獲取下一個令牌函數

en: Get next token function must be selected.
zh_Hant_TW: 必須選擇獲取下一個令牌函數。

en: Getting Started
zh_Hant_TW: 入門指南

en: Grant Wizard
zh_Hant_TW: 授權向導

en: Grant Wizard...
zh_Hant_TW: 授權向導...

en: Granted?
zh_Hant_TW: 授予？

en: Grantee
zh_Hant_TW: 受讓人

en: Grantor
zh_Hant_TW: 授權人

en: Graphs
zh_Hant_TW: 圖表

en: Greenplum Database
zh_Hant_TW: Greenplum 資料庫

en: Greenplum Database Binary Path
zh_Hant_TW: Greenplum 資料庫執行檔路徑

en: Grid
zh_Hant_TW: 網格

en: Group Role
zh_Hant_TW: 組角色

en: Handler
zh_Hant_TW: 處理程序

en: Handler function
zh_Hant_TW: 處理函數

en: Handler function cannot be empty.
zh_Hant_TW: 處理函數不能為空。

en: Has OIDs?
zh_Hant_TW: 有OID嗎？

en: Hash
zh_Hant_TW: 哈希

en: Header
zh_Hant_TW: 標題

en: Header cannot be empty.
zh_Hant_TW: 標題不能為空。

en: Headline function
zh_Hant_TW: 標題函數

en: Heap blocks hit
zh_Hant_TW: 堆塊命中

en: Heap blocks read
zh_Hant_TW: 堆塊讀取

en: Help
zh_Hant_TW: 說明

en: Help for this dialog.
zh_Hant_TW: 此對話框的說明。

en: Help main menu
zh_Hant_TW: "說明" 主選單

en: Hide
zh_Hant_TW: 隱藏

en: Hint:
zh_Hant_TW: 提示:

en: Histogram bounds
zh_Hant_TW: 直方圖邊界

en: Hits
zh_Hant_TW: 命中

en: Home
zh_Hant_TW: 首頁

en: Host address
zh_Hant_TW: 主機位址

en: Host address must be valid IPv4 or IPv6 address.
zh_Hant_TW: 主機位址必須是有效的 IPv4 或 IPv6 位址。

en: Host address not valid
zh_Hant_TW: 主機位址無效

en: Host agent
zh_Hant_TW: 主機代理

en: Host name/address
zh_Hant_TW: 主機名稱/位址

en: Hours
zh_Hant_TW: 小時

en: Identity
zh_Hant_TW: 身份識別

en: Identity file
zh_Hant_TW: 身份檔案

en: Idle
zh_Hant_TW: 閒置

en: If a treeview node is expanded and has only a single child, automatically expand the child node as well.
zh_Hant_TW: 如果樹狀圖節點已展開且只有一個子節點, 則也會自動展開子節點。

en: If set to True, Keywords will be displayed in upper case for auto completion.
zh_Hant_TW: 如果設定為 True, 關鍵字針對自動完成將以大寫形式顯示。

en: If set to True, activity tables will be displayed on dashboards.
zh_Hant_TW: 如果設定為 True, 活動表將顯示在儀表盤上。

en: If set to True, data points will be visible on graph lines.
zh_Hant_TW: 如果設定為 True, 資料點將在圖形線上可見。

en: If set to True, graphs will be displayed on dashboards.
zh_Hant_TW: 如果設定為 True, 圖表將顯示在儀表盤上。

en: If set to True, the Debugger will be opened in a new browser tab.
zh_Hant_TW: 如果設定為 True, 除錯器將在新的瀏覽器頁籤中打開。

en: If set to True, the Query Tool will be opened in a new browser tab.
zh_Hant_TW: 如果設定為 True, 則將在新的瀏覽器選項標籤中打開查詢工具。

en: If set to True, the Query Tool will monitor and display the connection and transaction status.
zh_Hant_TW: 如果設定為 True, 查詢工具將監視並顯示連線和事務狀態。

en: If set to True, tooltip will appear on mouse hover on the graph lines giving the data point details
zh_Hant_TW: 如果設定為 True, 則工具提示將顯示在提供資料點詳細資訊的圖形線上的游標旁

en: Ignore
zh_Hant_TW: 忽略

en: Import
zh_Hant_TW: 導入

en: Import/Export
zh_Hant_TW: 導入/導出

en: Import/Export data - table '%s'
zh_Hant_TW: 導入/導出資料的表 '%s'

en: Import/Export job created.
zh_Hant_TW: 已經建立 導入/導出 作業。

en: Import/Export job creation failed.
zh_Hant_TW: 導入/導出作業建立失敗。

en: Import/Export job failed.
zh_Hant_TW: 導入/導出 作業失敗。

en: Import/Export...
zh_Hant_TW: 導入/導出...

en: In
zh_Hant_TW: 在

en: In:
zh_Hant_TW: 在：

en: Include CREATE DATABASE statement
zh_Hant_TW: 包括建立資料庫語句

en: Include DROP DATABASE statement
zh_Hant_TW: 包括刪除資料庫語句

en: Include columns
zh_Hant_TW: 包含列

en: Incorrect master password
zh_Hant_TW: 主密碼不正確

en: Incorrect password.
zh_Hant_TW: 密碼錯誤。

en: Increment
zh_Hant_TW: 增量

en: Increment value cannot be empty.
zh_Hant_TW: 自增值不能為空。

en: Indent Selection (Tab)
zh_Hant_TW: 縮進所選(Tab)

en: Index
zh_Hant_TW: 索引

en: Index blocks hit
zh_Hant_TW: 索引塊命中

en: Index blocks read
zh_Hant_TW: 索引塊讀取

en: Index constraint
zh_Hant_TW: 索引約束

en: Index is dropped
zh_Hant_TW: 刪除索引

en: Index name
zh_Hant_TW: 索引名稱

en: Index scans
zh_Hant_TW: 索引掃描

en: Index size
zh_Hant_TW: 索引大小

en: Index tuples fetched
zh_Hant_TW: 索引Tuple獲取

en: Index tuples read
zh_Hant_TW: 索引Tuple讀取

en: Index...
zh_Hant_TW: 索引...

en: Indexes
zh_Hant_TW: 索引

en: Indexes size
zh_Hant_TW: 索引大小

en: Inherit rights from the parent roles?
zh_Hant_TW: 從父角色繼承權限?

en: Inherited From
zh_Hant_TW: 繼承自

en: Inherited from table
zh_Hant_TW: 繼承自表

en: Inherited from table(s)
zh_Hant_TW: 繼承自表

en: Inherited tables count
zh_Hant_TW: 繼承表計數

en: Inherited?
zh_Hant_TW: 繼承？

en: Inherits
zh_Hant_TW: 繼承

en: Inherits tables?
zh_Hant_TW: 繼承表？

en: Init function
zh_Hant_TW: 初始化函數

en: Inline Comment Selection
zh_Hant_TW: 內聯註解選擇

en: Inline Uncomment Selection
zh_Hant_TW: 內聯取消註解所選

en: Inline function
zh_Hant_TW: 內聯函數

en: Input function
zh_Hant_TW: 輸入函數

en: Input function cannot be empty.
zh_Hant_TW: 輸入函數不能為空。

en: Insert bracket pairs?
zh_Hant_TW: 自動插入相配對的括號？

en: Inserts
zh_Hant_TW: 插入

en: Internal length
zh_Hant_TW: 內部長度

en: Internal pages
zh_Hant_TW: 內部頁

en: Invalid email address.
zh_Hant_TW: 無效的電子郵件位址。

en: Invalid email address: %s.
zh_Hant_TW: 無效的電子郵件位址: %s.

en: Invalid parameter in the connection string - %s.
zh_Hant_TW: 連線字串中的無效參數- %s.

en: Invalid value for a boolean option.
zh_Hant_TW: 布爾選項的無效值.

en: Invalid value for a date option.
zh_Hant_TW: 日期選項的無效值.

en: Invalid value for a datetime option.
zh_Hant_TW: 日期選項的值無效。

en: Invalid value for a keyboard shortcut option.
zh_Hant_TW: 鍵盤快捷方式選項的值無效。

en: Invalid value for a numeric option.
zh_Hant_TW: 數字選項的無效值.

en: Invalid value for an integer option.
zh_Hant_TW: 整數選項的無效值.

en: Invalid value for an options option.
zh_Hant_TW: 選項組態設定的無效.

en: January
zh_Hant_TW: 一月

en: Job Step...
zh_Hant_TW: 任務步驟...

en: Job class
zh_Hant_TW: 作業類

en: Job schedule creation failed.
zh_Hant_TW: 建立作業計劃失敗。

en: Job schedule update failed.
zh_Hant_TW: 作業計劃更新失敗。

en: Job step creation failed.
zh_Hant_TW: 作業步驟建立失敗。

en: Job step update failed.
zh_Hant_TW: 作業步驟更新失敗。

en: July
zh_Hant_TW: 七月

en: Jump (Alt+G)
zh_Hant_TW: 跳轉至 (Alt + G)

en: June
zh_Hant_TW: 六月

en: Key
zh_Hant_TW: 鍵

en: Key type
zh_Hant_TW: 鍵型別

en: Keyboard shortcuts
zh_Hant_TW: 快捷鍵

en: Keywords in uppercase
zh_Hant_TW: 關鍵詞使用大寫

en: Kind
zh_Hant_TW: 種類

en: Label
zh_Hant_TW: 標籤

en: Label must be specified.
zh_Hant_TW: 必須指定標籤。

en: Labels
zh_Hant_TW: 標籤

en: Language
zh_Hant_TW: 語言

en: Language cannot be empty.
zh_Hant_TW: 語言不能為空。

en: Language dropped
zh_Hant_TW: 刪除語言

en: Language...
zh_Hant_TW: 語言...

en: Languages
zh_Hant_TW: 語言

en: Last 100 Rows
zh_Hant_TW: 最後100行

en: Last analyze
zh_Hant_TW: 上一次分析

en: Last autoanalyze
zh_Hant_TW: 上一次自動分析

en: Last autovacuum
zh_Hant_TW: 上一次自動收縮

en: Last day
zh_Hant_TW: 最後一天

en: Last directory visited
zh_Hant_TW: 上次存取的目錄

en: Last result
zh_Hant_TW: 最後的結果

en: Last run
zh_Hant_TW: 上次執行

en: Last state changed at
zh_Hant_TW: 上次狀態更改於

en: Last statistics reset
zh_Hant_TW: 上次重置統計資訊

en: Last vacuum
zh_Hant_TW: 上一次收縮

en: Leaf fragmentation
zh_Hant_TW: 葉片斷

en: Leaf pages
zh_Hant_TW: 葉子頁

en: Leak proof?
zh_Hant_TW: 是否防漏？

en: Left panel logo
zh_Hant_TW: 左側面板徽標

en: Length
zh_Hant_TW: 長度

en: Length should not be greater than:
zh_Hant_TW: 長度不應大於:

en: Length should not be less than:
zh_Hant_TW: 長度不應小於:

en: Length/precision
zh_Hant_TW: 長度/精度

en: Length/precision should not be greater than %(value)s
zh_Hant_TW: 長度/精度不應大於%(value)s

en: Length/precision should not be less than %(value)s
zh_Hant_TW: 長度/精度不應小於%(value)s

en: Less
zh_Hant_TW: 更少

en: Let's say, we want to create a partition table based per year for the column 'saledate', having datatype 'date/timestamp', then we need to specify the expression as 'extract(YEAR from saledate)' as partition key.
zh_Hant_TW: 假設我們要為 "saledate" 列建立一個基於每年的分區表,其資料型別為"date/timestamp", 然後我們需要將表示式指定為 "extract(YEAR from saledate)" 作為分區鍵。

en: Lexize function
zh_Hant_TW: Lexize 函數

en: Lexize function must be selected.
zh_Hant_TW: 必須選中Lexize函數。

en: Lextype function must be selected.
zh_Hant_TW: 必須選擇Lextype函數。

en: Lextypes function
zh_Hant_TW: Lextypes 函數

en: Like
zh_Hant_TW: 像

en: Line No.
zh_Hant_TW: 行號.

en: Line wrapping?
zh_Hant_TW: 自動換行？

en: Link Symbol cannot be empty.
zh_Hant_TW: 鏈接符不能為空。

en: Link symbol
zh_Hant_TW: 鏈接符號

en: List
zh_Hant_TW: 列表

en: Live tuples
zh_Hant_TW: 存活Tuple

en: Load Via Partition Root
zh_Hant_TW: 通過分區根載入

en: Loading dashboard...
zh_Hant_TW: 正在載入儀表盤...

en: Loading data from the database server and rendering...
zh_Hant_TW: 從資料庫伺服器載入資料並渲染..

en: Loading the file...
zh_Hant_TW: 載入檔案...

en: Loading {0} v{1}...
zh_Hant_TW: 正在載入 {0} v{1}...

en: Loading...
zh_Hant_TW: 載入中...

en: Local
zh_Hant_TW: 本地

en: Local column
zh_Hant_TW: 本地列

en: Local variables
zh_Hant_TW: 本地變量

en: Locale
zh_Hant_TW: 區域設定

en: Location
zh_Hant_TW: 位置

en: Location cannot be empty.
zh_Hant_TW: 位置不能為空。

en: Lock Layout
zh_Hant_TW: 鎖定排版

en: Lock conflicts
zh_Hant_TW: 鎖沖突

en: Lock the UI layout at different levels
zh_Hant_TW: 將 UI 排版鎖定在不同的層級

en: Lock type
zh_Hant_TW: 鎖型別

en: Locks
zh_Hant_TW: 鎖

en: Login
zh_Hant_TW: 登錄

en: Login Role
zh_Hant_TW: 登錄角色

en: Login/Group Role
zh_Hant_TW: 登錄/組角色

en: Login/Group Role...
zh_Hant_TW: 登錄/組角色...

en: Login/Group Roles
zh_Hant_TW: 角色：使用者/群組

en: Logout
zh_Hant_TW: 登出

en: Maintenance
zh_Hant_TW: 維護

en: Maintenance ({0})
zh_Hant_TW: 維護({0})

en: Maintenance database
zh_Hant_TW: 維護資料庫

en: Maintenance database must be specified.
zh_Hant_TW: 必須指定維護資料庫。

en: Maintenance error
zh_Hant_TW: 維護錯誤

en: Maintenance job creation failed.
zh_Hant_TW: 維護任務建立失敗。

en: Maintenance job creation failed. Databases with = symbols in the name cannot be maintained using this utility.
zh_Hant_TW: 維護作業建立失敗。不能使用此工具程式維護名稱中包含 = 符號的資料庫。

en: Maintenance operation
zh_Hant_TW: 維護操作

en: Maintenance...
zh_Hant_TW: 維護...

en: Management
zh_Hant_TW: 管理

en: March
zh_Hant_TW: 三月

en: Master password
zh_Hant_TW: 主密碼

en: Match type
zh_Hant_TW: 符合型別

en: Materialized View
zh_Hant_TW: 具體化檢視表 Materialized View

en: Materialized View...
zh_Hant_TW: 具體化檢視表 Materialized View...

en: Materialized Views
zh_Hant_TW: 具體化檢視表 Materialized View

en: Materialized views
zh_Hant_TW: 具體化檢視表 Materialized View

en: Maximises PostgreSQL
zh_Hant_TW: 最先進的 PostgreSQL

en: Maximize
zh_Hant_TW: 最大化

en: Maximum
zh_Hant_TW: 最大值

en: Maximum file upload size (MB)
zh_Hant_TW: 最大上傳檔案限制為 (MB)

en: Maximum job history rows
zh_Hant_TW: 最大任務歷史記錄行數

en: Maximum value cannot be empty.
zh_Hant_TW: 最大值不能為空。

en: May
zh_Hant_TW: 五月

en: Member Name
zh_Hant_TW: 成員名稱

en: Members
zh_Hant_TW: 成員

en: Membership
zh_Hant_TW: 成員

en: Messages
zh_Hant_TW: 消息

en: Minimum
zh_Hant_TW: 最小值

en: Minimum value cannot be empty.
zh_Hant_TW: 最小值不能為空。

en: Minimum value must be less than maximum value.
zh_Hant_TW: 最小值必須小於最大值.

en: Minutes
zh_Hant_TW: 分鍾

en: Miscellaneous
zh_Hant_TW: 其他

en: Miscellaneous / Behavior
zh_Hant_TW: 雜項/行為

en: Missing field: '{0}'
zh_Hant_TW: 缺少字段: '{0}'

en: Mode
zh_Hant_TW: 模式

en: Module '{0}' does not have category with id '{1}'
zh_Hant_TW: 模塊'{0}'沒有 id 為'{1}'類別

en: Module '{0}' is no longer in use.
zh_Hant_TW: 模塊'{0}'不再使用.

en: Modulus
zh_Hant_TW: 模

en: Modulus/Remainder:
zh_Hant_TW: 模/餘:

en: Monday
zh_Hant_TW: 星期一

en: Month Days
zh_Hant_TW: 月天數

en: Month days
zh_Hant_TW: 月天數

en: Months
zh_Hant_TW: 月份

en: More
zh_Hant_TW: 更多

en: Most common frequencies
zh_Hant_TW: 常見的頻率

en: Most common values
zh_Hant_TW: 常見的值

en: Move objects to another tablespace
zh_Hant_TW: 將物件移動到另一個資料表空間

en: Move objects to...
zh_Hant_TW: 移動物件到...

en: Move objects...
zh_Hant_TW: 移動物件...

en: NULL Strings
zh_Hant_TW: NULL 字串

en: NULLs
zh_Hant_TW: 空值

en: NULLs order
zh_Hant_TW: NULL 值排序

en: Name
zh_Hant_TW: 名稱

en: Name cannot be empty.
zh_Hant_TW: 名稱不能為空。

en: Name must be specified.
zh_Hant_TW: 必須指定名稱。

en: Named restore point created: {0}
zh_Hant_TW: 指名的還原點已經建立: {0}

en: New Password
zh_Hant_TW: 新密碼

en: New password
zh_Hant_TW: 新密碼

en: New table
zh_Hant_TW: 新建表

en: New tablespace
zh_Hant_TW: 新建資料表空間

en: Next
zh_Hant_TW: 下一步

en: Next run
zh_Hant_TW: 下一步執行

en: Next tab
zh_Hant_TW: 下一個選項標籤

en: No
zh_Hant_TW: 否

en: No SQL could be generated for the selected object.
zh_Hant_TW: 無法為所選物件產生 SQL。

en: No data for Failed Tables
zh_Hant_TW: 失敗表中沒有資料

en: No dependency information is available for the selected object.
zh_Hant_TW: 所選物件沒有相關的相依項信息。

en: No dependent information is available for the selected object.
zh_Hant_TW: 所選物件沒有相依信息。

en: No inherit?
zh_Hant_TW: 是否沒有繼承權？

en: No limit
zh_Hant_TW: 無限制

en: No object selected
zh_Hant_TW: 沒有選擇任何物件

en: No object selected.
zh_Hant_TW: 未選擇物件。

en: No parameters were changed.
zh_Hant_TW: 未更改任何參數。

en: No permission to operate on specified path.
zh_Hant_TW: 沒有在指定路徑上操作的權限。

en: No primary key found for this object, so unable to save records.
zh_Hant_TW: 該物件沒有找到主鍵，所以無法儲存記錄.

en: No properties are available for the selected object.
zh_Hant_TW: 所選物件沒有可用的屬性。

en: No server group name was specified
zh_Hant_TW: 沒有指定伺服器群組名稱

en: No statistics are available for the selected object.
zh_Hant_TW: 沒有可用於所選物件的統計數字可用於所選物件。

en: No updates.
zh_Hant_TW: 無更新。

en: Nodes
zh_Hant_TW: 節點

en: None
zh_Hant_TW: 無

en: Not NULL?
zh_Hant_TW: 不為 NULL?

en: Not allowed
zh_Hant_TW: 不允許

en: Not connected to server or connection with the server has been closed.
zh_Hant_TW: 未連線到伺服器或與伺服器的連線已經關閉。

en: Not connected to server or connection with the server hasbeen closed.
zh_Hant_TW: 未連線到伺服器或與伺服器的連線已經關閉。

en: Not connected to the database server.
zh_Hant_TW: 未連線到資料庫伺服器。

en: Not connected to the server or the connection to the server has been closed.
zh_Hant_TW: 未連線到伺服器或與伺服器的連線已經關閉。

en: Not implemented.
zh_Hant_TW: 尚未實作.

en: Not null columns
zh_Hant_TW: 非空列

en: Not null columns...
zh_Hant_TW: 非空列...

en: Not running currently.
zh_Hant_TW: 目前沒有執行.

en: Note
zh_Hant_TW: 注意

en: Notifications
zh_Hant_TW: 通知

en: November
zh_Hant_TW: 十一月

en: Null fraction
zh_Hant_TW: Null 分數

en: Null?
zh_Hant_TW: 空？

en: Number of calls
zh_Hant_TW: 調用數量

en: Number of jobs
zh_Hant_TW: 任務數目

en: OK
zh_Hant_TW: 確定

en: Object
zh_Hant_TW: 物件

en: Object File cannot be empty.
zh_Hant_TW: 物件檔案不能為空。

en: Object ID
zh_Hant_TW: 物件 ID

en: Object Selection (step 1 of 3)
zh_Hant_TW: 物件選擇 (第1步, 共3步)

en: Object Type
zh_Hant_TW: 物件型別

en: Object file
zh_Hant_TW: 物件檔案

en: Object main menu
zh_Hant_TW: "物件"主選單

en: Object owner
zh_Hant_TW: 物件所有者

en: Object type
zh_Hant_TW: 物件型別

en: Objects
zh_Hant_TW: 物件

en: October
zh_Hant_TW: 十月

en: Of type
zh_Hant_TW: 的型別

en: Old table
zh_Hant_TW: 舊表

en: On delete
zh_Hant_TW: 在刪除時

en: On error
zh_Hant_TW: 出現錯誤

en: On update
zh_Hant_TW: 在更新時

en: Online Help
zh_Hant_TW: 線上手冊

en: Only data
zh_Hant_TW: 僅資料

en: Only objects global to the entire database will be backed up, in PLAIN format
zh_Hant_TW: 只有全域到整個資料庫的物件才會以 純文本格式進行備份

en: Only schema
zh_Hant_TW: 僅Schema

en: Oops, unable to copy to clipboard
zh_Hant_TW: 抱歉, 無法複製到剪貼板

en: Open Source
zh_Hant_TW: 開放原始碼

en: Open context menu
zh_Hant_TW: 啓用互動選項

en: Open in new browser tab
zh_Hant_TW: 在新的瀏覽器頁籤中打開

en: Open query tool
zh_Hant_TW: 打開查詢工具

en: Operation
zh_Hant_TW: 操作

en: Operator
zh_Hant_TW: 操作符

en: Operator class
zh_Hant_TW: 操作符類

en: Option
zh_Hant_TW: 選項

en: Option cannot be empty.
zh_Hant_TW: 選項不能為空。

en: Optional-1
zh_Hant_TW: 選項-1

en: Optional-2
zh_Hant_TW: 選項-2

en: Options
zh_Hant_TW: 選項

en: Order
zh_Hant_TW: 順序

en: Output
zh_Hant_TW: 輸出

en: Output function
zh_Hant_TW: 輸出函數

en: Output function cannot be empty.
zh_Hant_TW: 輸出函數不能為空。

en: Owner
zh_Hant_TW: 所有者

en: Owner cannot be empty.
zh_Hant_TW: 所有者不能為空。

en: Package
zh_Hant_TW: 包

en: Package dropped
zh_Hant_TW: 已刪除包

en: Package {0}
zh_Hant_TW: 包{0}

en: Package...
zh_Hant_TW: 包...

en: Packages
zh_Hant_TW: 包

en: Page
zh_Hant_TW: 頁

en: Parallel
zh_Hant_TW: 並行

en: Parameter
zh_Hant_TW: 參數

en: Parameters
zh_Hant_TW: 參數

en: Parser
zh_Hant_TW: 解析器

en: Partition
zh_Hant_TW: 分區

en: Partition Keys
zh_Hant_TW: 分區鍵

en: Partition Scheme
zh_Hant_TW: 分區Schema

en: Partition Type
zh_Hant_TW: 分區型別

en: Partition detached.
zh_Hant_TW: 分區已分離。

en: Partition dropped
zh_Hant_TW: 分區已刪除

en: Partition key column cannot be empty.
zh_Hant_TW: 分區鍵列不能為空。

en: Partition key expression cannot be empty.
zh_Hant_TW: 分區鍵表示式不能為空。

en: Partition key type cannot be empty.
zh_Hant_TW: 分區鍵型別不能為空。

en: Partition name cannot be empty.
zh_Hant_TW: 分區名稱不能為空。

en: Partition table supports two types of keys:
zh_Hant_TW: 分區表支持兩種型別的鍵:

en: Partitioned table?
zh_Hant_TW: 分區表？

en: Partitions
zh_Hant_TW: 分區

en: Passed by value?
zh_Hant_TW: 是否通過值？

en: Password
zh_Hant_TW: 密碼

en: Password Change
zh_Hant_TW: 更改密碼

en: Password cannot be empty for user %s.
zh_Hant_TW: 密碼不能為空使用者 %s。

en: Password changed successfully.
zh_Hant_TW: 密碼已成功變更。

en: Password file
zh_Hant_TW: 密碼檔案

en: Password must be at least 6 characters for user %s.
zh_Hant_TW: 密碼必須至少6個字符,使用者%s。

en: Passwords do not match for user %s.
zh_Hant_TW: 使用者'%s'密碼不符合使用者.

en: Passwords do not match.
zh_Hant_TW: 密碼不符合。

en: Path to the EDB Advanced Server documentation. $VERSION$ will be replaced with the major.minor version number.
zh_Hant_TW: EDB Advanced Server 文件的路徑。 $VERSION$ 應替換為 major.minor 版本號。

en: Path to the PostgreSQL documentation. $VERSION$ will be replaced with the major.minor version number.
zh_Hant_TW: PostgreSQL 文件的路徑。$VERSION$ 應替換為 major.minor 版本號。

en: Path to the directory containing the EDB Advanced Server utility programs (pg_dump, pg_restore etc).
zh_Hant_TW: 包含 EDB Advanced Server 工具程式 (pg_dump, pg_restore 等)的路徑。

en: Path to the directory containing the Greenplum Database utility programs (pg_dump, pg_restore etc).
zh_Hant_TW: 此路徑為包含 Greenplum 資料庫工具程式的目錄 (pg_dump, pg_restore 等等).

en: Path to the directory containing the PostgreSQL utility programs (pg_dump, pg_restore etc).
zh_Hant_TW: 包含 PostgreSQL 工具程式的目錄的路徑(pg_dump, pg_restore 等).

en: Paths
zh_Hant_TW: 路徑

en: Pause Replay of WAL
zh_Hant_TW: 暫停WAL重演

en: Payload
zh_Hant_TW: 負載

en: Permission denied
zh_Hant_TW: 拒絕存取

en: Plain
zh_Hant_TW: 純文本

en: Plain text mode?
zh_Hant_TW: 純文字模式

en: Please add the required privileges for the selected objects.
zh_Hant_TW: 請加入所選物件必要的權限。

en: Please click <a class="alert-link" href="{0}" target="_new">here</a> for more information.
zh_Hant_TW: 請點選 <a class="alert-link" href="{0}" target="_new">這裏</a> 瞭解更多資訊。

en: Please configure the EDB Advanced Server Binary Path in the Preferences dialog.
zh_Hant_TW: 請在組態設定對話框中組態設定EDB Advanced Server執行檔路徑。

en: Please configure the PostgreSQL Binary Path in the Preferences dialog.
zh_Hant_TW: 請在首選項對話框中組態設定PostgreSQL執行檔路徑。

en: Please connect the server.
zh_Hant_TW: 請連線至伺服器。

en: Please connect to the selected database to view the graph.
zh_Hant_TW: 請連線到選定的資料庫以查看圖形。

en: Please connect to the selected database to view the table.
zh_Hant_TW: 請連線到選定的資料庫以查看資料表。

en: Please connect to the selected server to view the dashboard.
zh_Hant_TW: 請連線到選定的伺服器以查看儀表盤。

en: Please connect to the selected server to view the graph.
zh_Hant_TW: 請連線到所選的伺服器，以便查看圖表。

en: Please connect to the selected server to view the table.
zh_Hant_TW: 請連線到選定的伺服器以查看資料表。

en: Please connect to the server first.
zh_Hant_TW: 請先連線到伺服器。

en: Please connect to the server first...
zh_Hant_TW: 請先連線到伺服器...

en: Please enter a connection string.
zh_Hant_TW: 請輸入用於連線的字串.

en: Please enter a valid connection string.
zh_Hant_TW: 請輸入一個有效的連線字串.

en: Please enter a valid name.
zh_Hant_TW: 請輸入一個有效的名稱.

en: Please enter a valid number
zh_Hant_TW: 請輸入一個有效的數字

en: Please enter a value for the parameter.
zh_Hant_TW: 請輸入參數的值。

en: Please enter the password for the user '{0}' to connect the server - "{1}"
zh_Hant_TW: 請輸入使用者'{0}'的密碼以連線伺服器 - '{1}'

en: Please enter the start time.
zh_Hant_TW: 請輸入開始時間。

en: Please enter view definition.
zh_Hant_TW: 請輸入檢視表定義。

en: Please enter your master password.
zh_Hant_TW: 請輸入您的主密碼。

en: Please make sure to disconnect the server and update the new password in the pgpass file before performing any other operation
zh_Hant_TW: 在執行任何其他操作之前, 請確保中斷伺服器的連線並更新 pgpass 檔案中的新密碼

en: Please provide a filename
zh_Hant_TW: 請輸入檔案名

en: Please provide filename
zh_Hant_TW: 請輸入檔案名

en: Please provide input for variable.
zh_Hant_TW: 請提供輸入變量.

en: Please select a class to categorize the job. This option will not affect the way the job runs.
zh_Hant_TW: 請選擇一個類對作業進行分類。此選項不會影響作業的執行方式。

en: Please select a column.
zh_Hant_TW: 請選擇一列。

en: Please select a database.
zh_Hant_TW: 請選擇一個資料庫.

en: Please select a parameter name.
zh_Hant_TW: 請選擇參數名稱。

en: Please select an object in the tree view.
zh_Hant_TW: 請在樹狀圖中選擇一個物件。

en: Please select any database object.
zh_Hant_TW: 請選擇任何資料庫物件。

en: Please select at least one object to delete.
zh_Hant_TW: 請至少選擇一個要刪除的物件。

en: Please select server or child node from the browser tree.
zh_Hant_TW: 請從樹狀瀏覽器中選擇伺服器或子節點。

en: Please select server or child node from tree.
zh_Hant_TW: 請在樹中選擇伺服器或子節點。

en: Please select tablespace
zh_Hant_TW: 選擇資料表空間

en: Please select the database on which the job step will run.
zh_Hant_TW: 請選擇該任務將要執行的資料庫。

en: Please select the order.
zh_Hant_TW: 請選擇順序。

en: Please select valid on error option .
zh_Hant_TW: 請選擇 "錯誤時有效" 選項。

en: Please set a master password for pgAdmin.
zh_Hant_TW: 請為 pgAdmin 設定主密碼。

en: Please specify a valid file
zh_Hant_TW: 請指定一個有效的檔案

en: Please specify at least one key for partitioned table.
zh_Hant_TW: 請至少為分區表指定一個鍵。

en: Please specify code to execute.
zh_Hant_TW: 請指定要執行的代碼.

en: Please specify columns for %(node)s
zh_Hant_TW: 請為%(node)s 指定列

en: Please specify columns for Foreign key.
zh_Hant_TW: 請為外鍵指定列.

en: Please specify columns for exclusion constraint.
zh_Hant_TW: 請指定用於排除約束的列.

en: Please specify covering index name.
zh_Hant_TW: 請指定覆蓋索引名稱.

en: Please specify date/time.
zh_Hant_TW: 請指定日期/時間。

en: Please specify name for exclusion constraint.
zh_Hant_TW: 請指定排除約束的名稱。

en: Please specify name.
zh_Hant_TW: 請指定名稱.

en: Please specify operator for column:
zh_Hant_TW: 請指定列的運算符:

en: Please specify the connection string for the remote database server. Each parameter setting is in the form keyword = value. Spaces around the equal sign are optional. To write an empty value, or a value containing spaces, surround it with single quotes, e.g., keyword = 'a value'. Single quotes and backslashes within the value must be escaped with a backslash, i.e., ' and \.<br>For more information, please see the documentation on %s
zh_Hant_TW: 請指定遠程資料庫伺服器的連線字串。每個參數設定都在窗體關鍵字 = 值中。等號周圍的空格是可選的。若要編寫空值或包含空格的值, 請用單引號 (例如, 關鍵字 = "值") 將其包圍。值中的單引號和反斜杠必須使用反斜杠轉義, 即, 『 和 \. <br> 有關詳細信息, 請參閱 %s 上的文件

en: Please specify the type.
zh_Hant_TW: 請指定型別.

en: Please specify the value for all the security providers.
zh_Hant_TW: 請指定值為所有的安全提供程序.

en: Please specify the value for member name.
zh_Hant_TW: 請指定成員名稱的值。

en: Please specify unique set of exceptions.
zh_Hant_TW: 請指定一系列獨特的例外。

en: Please upgrade the pldbgapi extension to 1.1 or above and try again.
zh_Hant_TW: 請將 pldbgapi 延伸套件升級到1.1 或更高版本, 然後重試。

en: Please wait while fetching records...
zh_Hant_TW: 正在獲取記錄, 請稍候...

en: Please wait while we fetch information about the node from the server...
zh_Hant_TW: 請稍候, 我們正在從伺服器獲取有關節點的信息...

en: Port
zh_Hant_TW: 連線埠

en: Port must be specified.
zh_Hant_TW: 必須指定連線埠。

en: Position
zh_Hant_TW: 位置

en: Post-data
zh_Hant_TW: Post-Data

en: PostgreSQL Binary Path
zh_Hant_TW: PostgreSQL 執行檔路徑

en: PostgreSQL Catalog
zh_Hant_TW: PostgreSQL 目錄

en: PostgreSQL Documentation
zh_Hant_TW: PostgreSQL 文件

en: PostgreSQL Help Path
zh_Hant_TW: PostgreSQL 說明路徑

en: PostgreSQL Website
zh_Hant_TW: PostgreSQL 網站

en: Pre-data
zh_Hant_TW: Pre-Data

en: Precision
zh_Hant_TW: 精度

en: Precision should not be greater than:
zh_Hant_TW: 精度應不大於:

en: Precision should not be less than:
zh_Hant_TW: 精度不應小於:

en: Prefer
zh_Hant_TW: 首選

en: Preferences
zh_Hant_TW: 組態設定

en: Preferred?
zh_Hant_TW: 是否為首選?

en: Prepared Transactions
zh_Hant_TW: 預備事務

en: Prepared at
zh_Hant_TW: 已準備於

en: Prevent Docking
zh_Hant_TW: 僅允許調整大小

en: Previous tab
zh_Hant_TW: 上一個選項標籤

en: Primary Key
zh_Hant_TW: 主鍵

en: Primary key
zh_Hant_TW: 主鍵

en: Primary key?
zh_Hant_TW: 主鍵?

en: Primary?
zh_Hant_TW: 主鍵?

en: Privilege
zh_Hant_TW: 權限

en: Privilege Selection (step 2 of 3)
zh_Hant_TW: 權限選擇 (第2步, 共3步)

en: Privileges
zh_Hant_TW: 權限

en: Procedure
zh_Hant_TW: 預儲程序

en: Procedure...
zh_Hant_TW: 預儲程序...

en: Procedures
zh_Hant_TW: 預儲程序

en: Process ID
zh_Hant_TW: 程序ID

en: Prompt to commit/rollback active transactions?
zh_Hant_TW: 提示提交/回溯活動狀態的事務？

en: Prompt to save unsaved data changes?
zh_Hant_TW: 提示儲存未已儲存的資料更改？

en: Prompt to save unsaved query changes?
zh_Hant_TW: 提示儲存未已儲存的查詢更改？

en: Properties
zh_Hant_TW: 屬性

en: Properties...
zh_Hant_TW: 屬性...

en: Provide at least copy config or parser.
zh_Hant_TW: 至少提供複制組態設定或解析器。

en: Provider
zh_Hant_TW: 提供者

en: Public Synonym
zh_Hant_TW: 公共同義詞

en: Public synonym?
zh_Hant_TW: 要公開同義詞嗎？

en: Python Version
zh_Hant_TW: Python 版本

en: Queries
zh_Hant_TW: 查詢

en: Query
zh_Hant_TW: 查詢

en: Query Editor
zh_Hant_TW: 查詢編輯器

en: Query History
zh_Hant_TW: 查詢歷史

en: Query Tool
zh_Hant_TW: 查詢工具

en: Query Tool -
zh_Hant_TW: 查詢工具 -

en: Query Tool Error
zh_Hant_TW: 查詢工具錯誤

en: Query Tool...
zh_Hant_TW: 查詢工具...

en: Query info notifier timeout
zh_Hant_TW: 查詢信息通告程序超時

en: Query returned successfully in %s.
zh_Hant_TW: 耗時%s 成功回傳查詢。

en: Query start
zh_Hant_TW: 查詢開始

en: Query started at
zh_Hant_TW: 查詢開始於

en: Query tool
zh_Hant_TW: 查詢工具

en: Quick Links
zh_Hant_TW: 快速連結

en: Quote
zh_Hant_TW: 引號

en: Quote should contain only one character
zh_Hant_TW: 引用應只包含有一個字符

en: Range
zh_Hant_TW: 區域

en: Range Type
zh_Hant_TW: 區域型別

en: Reads
zh_Hant_TW: 讀取

en: Receive function
zh_Hant_TW: 接受函數

en: Recorded time
zh_Hant_TW: 記錄時間

en: Recover Password
zh_Hant_TW: 重置密碼

en: Referenced
zh_Hant_TW: 已關聯

en: References
zh_Hant_TW: 參考

en: Referencing
zh_Hant_TW: 引用

en: Refresh
zh_Hant_TW: 更新

en: Refresh View
zh_Hant_TW: 更新檢視表

en: Refresh browser tree
zh_Hant_TW: 更新樹狀瀏覽器

en: Refresh...
zh_Hant_TW: 更新...

en: Reindex
zh_Hant_TW: 重建索引

en: Relation
zh_Hant_TW: 關系

en: Reload Configuration
zh_Hant_TW: 重新載入組態設定

en: Reload server configuration
zh_Hant_TW: 重新載入伺服器組態設定

en: Relocatable?
zh_Hant_TW: 可重定位?

en: Remainder
zh_Hant_TW: 剩餘

en: Remote
zh_Hant_TW: 遠程

en: Remove Filter Error
zh_Hant_TW: 刪除篩選器錯誤

en: Remove Sort/Filter
zh_Hant_TW: 刪除 "排序" 篩選器

en: Remove column definitions?
zh_Hant_TW: 是否刪除列定義？

en: Removing the filter...
zh_Hant_TW: 移除篩選器...

en: Rename File/Folder
zh_Hant_TW: 重命名檔案/檔案夾

en: Renamed successfully.
zh_Hant_TW: 已成功重命名。

en: Repeat
zh_Hant_TW: 重複

en: Replace
zh_Hant_TW: 替換

en: Replace All
zh_Hant_TW: 全部替換

en: Replace null values with
zh_Hant_TW: 將空值替換為

en: Require
zh_Hant_TW: 必填

en: Required
zh_Hant_TW: 必填

en: Required properties are missing.
zh_Hant_TW: 缺少必要的屬性。

en: Reset
zh_Hant_TW: 重置

en: Reset Layout
zh_Hant_TW: 重置排版

en: Reset Master Password
zh_Hant_TW: 重設主密碼

en: Reset Password
zh_Hant_TW: 重置密碼

en: Reset Statistics
zh_Hant_TW: 重置統計

en: Reset layout
zh_Hant_TW: 重置排版

en: Reset statistics
zh_Hant_TW: 重置統計

en: Reset the fields on this dialog.
zh_Hant_TW: 重置此對話框上的欄位。

en: Resource Group
zh_Hant_TW: 資源群組

en: Resource Group dropped
zh_Hant_TW: 資源群組已刪除

en: Resource Group...
zh_Hant_TW: 資源群組...

en: Resource Groups
zh_Hant_TW: 資源群組

en: Restore
zh_Hant_TW: 還原

en: Restore (%s: %s)
zh_Hant_TW: 恢複 (%s: %s)

en: Restore job created.
zh_Hant_TW: 還原任務建立.

en: Restore job creation failed.
zh_Hant_TW: 還原作業建立失敗。

en: Restore job failed.
zh_Hant_TW: 還原作業失敗。

en: Restore options
zh_Hant_TW: 還原選項

en: Restore point name
zh_Hant_TW: 還原點名稱

en: Restore...
zh_Hant_TW: 還原中...

en: Restoring backup on the server
zh_Hant_TW: 還原伺服器上的備份

en: Restoring backup on the server '{0}'
zh_Hant_TW: 在伺服器 "{0}" 上還原備份

en: Restoring backup on the server '{0}'...
zh_Hant_TW: 在伺服器'{0}'上還原備份...

en: Restriction
zh_Hant_TW: 限制

en: Result
zh_Hant_TW: 結果

en: Result copy field separator
zh_Hant_TW: 複製結果時包含字段分隔符

en: Result copy quote character
zh_Hant_TW: 複製結果時包含引號字符

en: Result copy quoting
zh_Hant_TW: 複製結果時包含引用

en: Results
zh_Hant_TW: 結果

en: Results grid
zh_Hant_TW: 結果網格

en: Resultset is not updatable.
zh_Hant_TW: 結果集不可更新。

en: Resume Replay of WAL
zh_Hant_TW: 繼續WAL重演

en: Retrieving data from the server...
zh_Hant_TW: 正在從伺服器檢索資料...

en: Return type
zh_Hant_TW: 回傳型別

en: Return type cannot be empty.
zh_Hant_TW: 回傳型別不能為空。

en: Returned
zh_Hant_TW: 回傳

en: Returns a set?
zh_Hant_TW: 是否回傳設定？

en: Role
zh_Hant_TW: 角色

en: Role cannot be empty for user %s.
zh_Hant_TW: 使用者'%s'角色不能空.

en: Role name
zh_Hant_TW: 角色名稱

en: Roles
zh_Hant_TW: 角色

en: Roles shown with a check mark have the WITH ADMIN OPTION set.
zh_Hant_TW: 帶有複選標記的角色具有 " WITH ADMIN OPTION" 集。

en: Rollback
zh_Hant_TW: 回溯

en: Rollbacks
zh_Hant_TW: 回溯

en: Root block no
zh_Hant_TW: 根塊編號

en: Root certificate
zh_Hant_TW: 根證書

en: Row trigger?
zh_Hant_TW: 行觸發器麼？

en: Row(s) deleted.
zh_Hant_TW: 行已刪除。

en: Rows (counted)
zh_Hant_TW: 行（計數）

en: Rows (estimated)
zh_Hant_TW: 行(估計)

en: Rule dropped
zh_Hant_TW: 刪除規則

en: Rule...
zh_Hant_TW: 規則...

en: Rules
zh_Hant_TW: 規則

en: Run
zh_Hant_TW: 執行

en: Run now
zh_Hant_TW: 現在執行

en: Running Query:
zh_Hant_TW: 執行查詢:

en: Running at
zh_Hant_TW: 執行在

en: Running command:
zh_Hant_TW: 執行命令:

en: Running query...
zh_Hant_TW: 正在執行查詢...

en: Running...
zh_Hant_TW: 正在執行……

en: SMTP Socket error: {}
    Your password has not been changed.
zh_Hant_TW: SMTP Socket 錯誤: {}
    未變更您的密碼。

en: SMTP error: {}
    Your password has not been changed.
zh_Hant_TW: SMTP 錯誤: {}
    未變更您的密碼。

en: SQL Filter
zh_Hant_TW: SQL 篩選器

en: SQL help for this object type.
zh_Hant_TW: 此物件型別的 SQL 說明。

en: SQL state:
zh_Hant_TW: SQL 狀態:

en: SSH Tunnel
zh_Hant_TW: SSH 隧道

en: SSH Tunnel host must be specified.
zh_Hant_TW: 必須指定 SSH 隧道主機。

en: SSH Tunnel identity file must be specified.
zh_Hant_TW: 必須指定 SSH 隧道身份檔案。

en: SSH Tunnel password for the identity file '{0}' to connect the server "{1}"
zh_Hant_TW: 用於連線伺服器 "{1}" 的標識檔案 "{0}" 的 SSH 隧道密碼

en: SSH Tunnel password for the user '{0}' to connect the server "{1}"
zh_Hant_TW: 使用者 "{0}" 連線伺服器 "{1}" 的 SSH 隧道密碼

en: SSH Tunnel port must be specified.
zh_Hant_TW: 必須指定 SSH 隧道連線埠。

en: SSH Tunnel username must be specified.
zh_Hant_TW: 必須指定 SSH 隧道使用者名稱。

en: SSL Mode
zh_Hant_TW: SSL 模式

en: SSL compression?
zh_Hant_TW: SSL 壓縮？

en: SSL mode
zh_Hant_TW: SSL 模式

en: Saturday
zh_Hant_TW: 星期六

en: Save
zh_Hant_TW: 儲存

en: Save As
zh_Hant_TW: 另存為

en: Save changes?
zh_Hant_TW: 儲存更改嗎？

en: Save data changes
zh_Hant_TW: 儲存資料更改

en: Save password?
zh_Hant_TW: 儲存密碼？

en: Save this object.
zh_Hant_TW: 儲存此物件。

en: Saving data changes was rolled back but the current transaction is still active; previous queries are unaffected.
zh_Hant_TW: 正在已儲存的資料更改已經回溯但是目前事務依然處於活動狀態；之前的請求不受影響。

en: Saving the queries in the file...
zh_Hant_TW: 將查詢儲存在檔案...

en: Saving the updated data...
zh_Hant_TW: 正在儲存更新的資料..。

en: Scale
zh_Hant_TW: 規模

en: Scale should not be greater than %(value)s
zh_Hant_TW: 比例不應大於%(value)s

en: Scale should not be less than %(value)s
zh_Hant_TW: 比例不應小於 %(value)s

en: Schedule
zh_Hant_TW: 計劃任務

en: Schedule...
zh_Hant_TW: 計劃任務...

en: Schedules
zh_Hant_TW: 計劃任務

en: Schedules are specified using a <b>cron-style</b> format.<br/><ul><li>For each selected time or date element, the schedule will execute.<br/>e.g. To execute at 5 minutes past every hour, simply select 『05』 in the Minutes list box.<br/></li><li>Values from more than one field may be specified in order to further control the schedule.<br/>e.g. To execute at 12:05 and 14:05 every Monday and Thursday, you would click minute 05, hours 12 and 14, and weekdays Monday and Thursday.</li><li>For additional flexibility, the Month Days check list includes an extra Last Day option. This matches the last day of the month, whether it happens to be the 28th, 29th, 30th or 31st.</li></ul>
zh_Hant_TW: 計劃是使用 <b> 的 cren 樣式 </b> 格式指定的 <br/>。<ul> <li> 對於每個選定的時間或日期元素, 將執行計劃. <br/>要在每小時5分鍾執行一次, 只需在 "分鍾" 列表框中選擇 "05". <br/> </li><li> 為了進一步控制計劃, 可以指定多個字段的值 <br/>。例如, 若要在每周一和周四的12時至14時05分執行, 請單擊第05分鍾、第12和14小時以及周一和周四的工作日 </li><li> 為了獲得更多的靈活性, "月天數" 檢查列表包括一個額外的 "最後一天" 選項。這與每月的最後一天相符合, 無論恰好是28日、29日、30日或 31日, </li> </ul>

en: Schema cannot be empty.
zh_Hant_TW: Schema不能為空。

en: Schema dropped
zh_Hant_TW: Schema已被刪除

en: Schema must be selected.
zh_Hant_TW: 必須選擇Schema。

en: Schemas
zh_Hant_TW: Schema

en: Scratch Pad
zh_Hant_TW: 便簽本

en: Search by object type or name
zh_Hant_TW: 按物件型別或名稱搜索

en: Sections
zh_Hant_TW: 節數

en: Security
zh_Hant_TW: 安全

en: Security barrier?
zh_Hant_TW: 安全保障？

en: Security label
zh_Hant_TW: 安全標籤

en: Security labels
zh_Hant_TW: 安全標簽

en: Security of definer?
zh_Hant_TW: 為否為安全的定義器？

en: Select
zh_Hant_TW: 選擇

en: Select <b>Local</b> if the job step will execute on the local database server, or <b>Remote</b> to specify a remote database server.
zh_Hant_TW: 如果作業步驟將在本地資料庫伺服器上執行，請選擇<b>本地</ b>，或者<b>遠程</ b>指定遠程資料庫伺服器。

en: Select All
zh_Hant_TW: 全選

en: Select column
zh_Hant_TW: 選擇列

en: Select from list...
zh_Hant_TW: 從列表中選擇...

en: Select members
zh_Hant_TW: 選擇成員

en: Select parser or configuration to copy.
zh_Hant_TW: 選擇要複製的分析器或組態設定。

en: Select the checkbox for roles to include WITH ADMIN OPTION.
zh_Hant_TW: 選擇角色的複選框 使用 WITH ADMIN 選項。

en: Select the column(s)
zh_Hant_TW: 選擇列

en: Select the hours...
zh_Hant_TW: 選擇小時...

en: Select the minutes...
zh_Hant_TW: 選擇分鍾...

en: Select the month days...
zh_Hant_TW: 選擇月份天數..。

en: Select the months...
zh_Hant_TW: 選擇月份..。

en: Select the operator class
zh_Hant_TW: 選擇操作符類

en: Select the weekdays...
zh_Hant_TW: 選擇工作日...

en: Select to inherit from...
zh_Hant_TW: 選擇要從其繼承...

en: Select token
zh_Hant_TW: 選擇令牌

en: Select/Deselect All
zh_Hant_TW: 選擇/取消選擇全部

en: Self time
zh_Hant_TW: 自己時間

en: Send function
zh_Hant_TW: 發送函數

en: September
zh_Hant_TW: 九月

en: Sequence
zh_Hant_TW: 序列

en: Sequence dropped
zh_Hant_TW: 序列已被刪除

en: Sequence...
zh_Hant_TW: 序列...

en: Sequences
zh_Hant_TW: 序列

en: Sequential scans
zh_Hant_TW: 順序掃描

en: Sequential tuples read
zh_Hant_TW: 按順序Tuple讀取

en: Server
zh_Hant_TW: 伺服器

en: Server Group
zh_Hant_TW: 伺服器群組

en: Server Group...
zh_Hant_TW: 伺服器群組...

en: Server activity
zh_Hant_TW: 伺服器活動

en: Server configuration reloaded.
zh_Hant_TW: 伺服器組態設定已經重新載入。

en: Server connected.
zh_Hant_TW: 伺服器已連線。

en: Server could not be disconnected.
zh_Hant_TW: 無法中斷伺服器連線。

en: Server deleted
zh_Hant_TW: 伺服器已經被刪除

en: Server disconnected.
zh_Hant_TW: 伺服器已經中斷連線。

en: Server group
zh_Hant_TW: 伺服器群組

en: Server has no active connection for generating statistics.
zh_Hant_TW: 伺服器沒有用於產生統計資訊的可用連線。

en: Server not found.
zh_Hant_TW: 未找到伺服器。

en: Server sessions
zh_Hant_TW: 伺服器連線

en: Server type
zh_Hant_TW: 伺服器型別

en: Server...
zh_Hant_TW: 伺服器...

en: Servers
zh_Hant_TW: 伺服器

en: Service
zh_Hant_TW: 服務

en: Service Unavailable
zh_Hant_TW: 服務不可用

en: Session statistics refresh rate
zh_Hant_TW: 連線統計資訊更新率

en: Session terminated successfully.
zh_Hant_TW: 連線已成功終止。

en: Sessions
zh_Hant_TW: 連線

en: Set Master Password
zh_Hant_TW: 設定主密碼

en: Set auto commit on or off by default in new Query Tool tabs.
zh_Hant_TW: 預設情況下, 在新的 "查詢工具" 選項標籤中設定自動提交打開或關閉。

en: Set auto rollback on or off by default in new Query Tool tabs.
zh_Hant_TW: 預設情況下, 在新的 "查詢工具" 選項標籤中設定自動回溯打開或關閉。

en: Set breakpoint
zh_Hant_TW: 設定斷點

en: Setting
zh_Hant_TW: 設定

en: Setting the limit on the result...
zh_Hant_TW: 設定限制的結果...

en: Settings
zh_Hant_TW: 設定

en: Show
zh_Hant_TW: 顯示

en: Show activity?
zh_Hant_TW: 顯示活動？

en: Show buffers?
zh_Hant_TW: 顯示的緩衝區信息？

en: Show costs?
zh_Hant_TW: 顯示代價信息？

en: Show graph data points?
zh_Hant_TW: 是否於圖表上顯示資料點？

en: Show graphs?
zh_Hant_TW: 顯示圖表？

en: Show hidden files and folders?
zh_Hant_TW: 顯示隱藏檔案和檔案夾？

en: Show mouse hover tooltip?
zh_Hant_TW: 顯示游標工具提示？

en: Show settings?
zh_Hant_TW: 顯示設定？

en: Show summary?
zh_Hant_TW: 顯示概要？

en: Show system objects?
zh_Hant_TW: 是否顯示系統物件？

en: Show timing?
zh_Hant_TW: 顯示計時？

en: Signature arguments
zh_Hant_TW: 簽名參數

en: Single transaction
zh_Hant_TW: 單個事務

en: Size
zh_Hant_TW: 大小

en: Size of temporary files
zh_Hant_TW: 臨時檔案的大小

en: Snapshot conflicts
zh_Hant_TW: 快照沖突

en: Sort order
zh_Hant_TW: 排序順序

en: Sort/Filter
zh_Hant_TW: 篩選器

en: Sort/Filter options
zh_Hant_TW: "篩選器" 選項

en: Source type
zh_Hant_TW: 來源型別

en: Source type must be selected.
zh_Hant_TW: 必須選擇來源型別。

en: Space
zh_Hant_TW: 空間

en: Specifies the character that separates columns within each row (line) of the file. The default is a tab character in text format, a comma in CSV format. This must be a single one-byte character. This option is not allowed when using binary format.
zh_Hant_TW: 指定用於分隔檔案每行（行）中的列的字符。預設值為文本格式的制表符，CSV格式的逗號。它必須是一個單字節字符。使用二進制格式時，不允許使用此選項。

en: Specifies the character that should appear before a data character that matches the QUOTE value. The default is the same as the QUOTE value (so that the quoting character is doubled if it appears in the data). This must be a single one-byte character. This option is allowed only when using CSV format.
zh_Hant_TW: 指定應在與QUOTE值符合的資料字符之前出現的字符。預設值與QUOTE值相同（以便在資料中出現時，引號字符加倍）。它必須是一個單字節字符。 僅當使用CSV格式時，才允許使用此選項。

en: Specifies the quoting character to be used when a data value is quoted. The default is double-quote. This must be a single one-byte character. This option is allowed only when using CSV format.
zh_Hant_TW: 指定在引用資料值時要使用的引號字符。預設值為雙引號。 它必須是一個單字節字符。 此選項僅在使用CSV格式時允許。

en: Specifies the string that represents a null value while downloading query results as CSV. You can specify any arbitrary string to represent a null value, with quotes if desired.
zh_Hant_TW: 指定在以 CSV 形式下載查詢結果時表示空值的字串。您可以指定任何任意字串來表示空值, 並在需要時使用引號。

en: Specifies the string that represents a null value. The default is \N (backslash-N) in text format, and an unquoted empty string in CSV format. You might prefer an empty string even in text format for cases where you don't want to distinguish nulls from empty strings. This option is not allowed when using binary format.
zh_Hant_TW: 指定表示空值的字串。預設值為文本格式的 \N (backslash-N), 以及 CSV 格式中不帶引號的空字串。對於不想區分空字串和空字串的情況, 即使是文本格式的字串, 也可能更喜歡空字串。使用二進制格式時, 不允許使用此選項。

en: Specifies whether or not to highlight matched braces in the editor.
zh_Hant_TW: 指定是否在編輯器中明顯標示符合的大括號。

en: Specifies whether or not to insert paired brackets in the editor.
zh_Hant_TW: 指定是否在編輯器中插入配對括號。

en: Specifies whether or not to insert spaces instead of tabs when the tab key or auto-indent are used.
zh_Hant_TW: 指定在使用 Tab 鍵或自動縮排時是否插入空白而不是 Tab。

en: Specifies whether or not to prompt user to commit or rollback an active transaction on Query Tool exit.
zh_Hant_TW: 指定是否提示使用者在查詢工具退出時提交或回溯活動事務。

en: Specifies whether or not to prompt user to save unsaved data on data grid exit.
zh_Hant_TW: 指定是否提示使用者在資料表格退出時儲存未已儲存的資料。

en: Specifies whether or not to prompt user to save unsaved query on query tool exit.
zh_Hant_TW: 指定是否提示使用者在查詢工具退出時儲存未已儲存的查詢。

en: Specifies whether or not to wrap SQL code in the editor.
zh_Hant_TW: 指定編輯器中 SQL 字串是否自動換行。

en: Specify at least one event.
zh_Hant_TW: 至少指定一個事件。

en: Sql Tab
zh_Hant_TW: SQL Tab

en: Stack
zh_Hant_TW: 堆棧

en: Start
zh_Hant_TW: 起始值

en: Start function
zh_Hant_TW: 啟動函數

en: Start function must be selected.
zh_Hant_TW: 必須選擇 "開始" 函數。

en: Start time
zh_Hant_TW: 起始時間

en: Start time must be less than end time
zh_Hant_TW: 開始時間必須小於結束時間

en: Start value cannot be greater than maximum value.
zh_Hant_TW: 起始值不能大於最大值。

en: Start value cannot be less than minimum value.
zh_Hant_TW: 起始值不能小於最小值.

en: Started
zh_Hant_TW: 已啟動

en: State
zh_Hant_TW: 狀態

en: Statistics
zh_Hant_TW: 統計資訊

en: Status
zh_Hant_TW: 狀態

en: Status for the background process '{0}' could not be loaded.
zh_Hant_TW: 無法載入背景程序 "{0}" 的狀態。

en: Step
zh_Hant_TW: 步驟

en: Steps
zh_Hant_TW: 步驟

en: Stop Process
zh_Hant_TW: 停止程序

en: Storage
zh_Hant_TW: 儲存

en: Storage settings
zh_Hant_TW: 存儲設定

en: Storage type
zh_Hant_TW: 儲存型別

en: Streaming Replication
zh_Hant_TW: 串流複寫(Streaming Replication)

en: Strict?
zh_Hant_TW: 是否嚴格？

en: Subtype
zh_Hant_TW: 子型別

en: Subtype diff function
zh_Hant_TW: 子型別差異函數

en: Subtype must be defined for range types.
zh_Hant_TW: 子型別必須為定義範圍型別。

en: Subtype name cannot be empty.
zh_Hant_TW: 子型別名稱不能為空。

en: Subtype operator class
zh_Hant_TW: 子型別運算符類

en: Success
zh_Hant_TW: 成功

en: Successfully completed.
zh_Hant_TW: 已成功完成。

en: Successfully run. Total query runtime: %s.
zh_Hant_TW: 已成功執行。查詢執行時間總數: %s。

en: Summary
zh_Hant_TW: 摘要

en: Sunday
zh_Hant_TW: 星期日

en: Superuser privileges are required to
zh_Hant_TW: 必須使用超級使用者權限來

en: Superuser?
zh_Hant_TW: 是否為超級使用者？

en: Switch Panel
zh_Hant_TW: 切換面板

en: Synonym
zh_Hant_TW: 同義詞

en: Synonym dropped
zh_Hant_TW: 同義詞被刪除

en: Synonym...
zh_Hant_TW: 同義詞...

en: Synonyms
zh_Hant_TW: 同義詞

en: System cast?
zh_Hant_TW: 是否系統轉換？

en: System column?
zh_Hant_TW: 是否為系統列？

en: System domain?
zh_Hant_TW: 是否為系統域？

en: System function?
zh_Hant_TW: 系統函數?

en: System index?
zh_Hant_TW: 系統索引？

en: System package?
zh_Hant_TW: 是系統包嗎？

en: System procedure?
zh_Hant_TW: 系統預儲程序?

en: System rule?
zh_Hant_TW: 系統規則？

en: System schema?
zh_Hant_TW: 是否為系統Schema?

en: System table?
zh_Hant_TW: 是系統表？

en: System trigger?
zh_Hant_TW: 是否為系統觸發器?

en: System type?
zh_Hant_TW: 是否為系統型別？

en: System view?
zh_Hant_TW: 是否為系統檢視表?

en: TOAST table
zh_Hant_TW: TOAST 資料表

en: TOAST table size
zh_Hant_TW: TOAST表大小

en: Tabbed panel backward
zh_Hant_TW: 選項標籤面板向後

en: Tabbed panel forward
zh_Hant_TW: 選項標籤面板向前

en: Table
zh_Hant_TW: 資料表

en: Table dropped
zh_Hant_TW: 表被刪除

en: Table name
zh_Hant_TW: 表名

en: Table name cannot be empty.
zh_Hant_TW: 表名不能為空。

en: Table owner cannot be empty.
zh_Hant_TW: 表所有者不能為空。

en: Table schema cannot be empty.
zh_Hant_TW: 表Schema不能為空。

en: Table size
zh_Hant_TW: 表大小

en: Table statistics have been reset
zh_Hant_TW: 表統計資訊已重置

en: Table truncated
zh_Hant_TW: 表被截斷

en: Table...
zh_Hant_TW: 表...

en: Tables
zh_Hant_TW: 表

en: Tablespace
zh_Hant_TW: 資料表空間

en: Tablespace cannot be empty.
zh_Hant_TW: 資料表空間不能為空。

en: Tablespace conflicts
zh_Hant_TW: 資料表空間沖突

en: Tablespace dropped
zh_Hant_TW: 資料表空間已刪除

en: Tablespace...
zh_Hant_TW: 資料表空間...

en: Tablespaces
zh_Hant_TW: 資料表空間

en: Target object
zh_Hant_TW: 目標物件

en: Target object cannot be empty.
zh_Hant_TW: 目標物件不能為空.

en: Target relation
zh_Hant_TW: 目標關系

en: Target schema
zh_Hant_TW: 目標Schema

en: Target schema cannot be empty.
zh_Hant_TW: 目標Schema不能為空.

en: Target type
zh_Hant_TW: 目標型別

en: Target type must be selected.
zh_Hant_TW: 必須選擇目標型別。

en: Template
zh_Hant_TW: 模板

en: Template must be selected.
zh_Hant_TW: 必須選擇模板。

en: Template?
zh_Hant_TW: 是否為模板？

en: Temporary files
zh_Hant_TW: 臨時檔案

en: Terminate Session?
zh_Hant_TW: 終止連線？

en: Terminate the session
zh_Hant_TW: 終止連線

en: Terminated by user.
zh_Hant_TW: 被使用者終止。

en: The %s "%s" cannot be dropped.
zh_Hant_TW: 不能刪除 %s "%s" 。

en: The ID cannot be changed.
zh_Hant_TW: 無法更改 ID。

en: The SQL below will be executed on the database server to grant the selected privileges. Please click on <b>Finish</b> to complete the process.
zh_Hant_TW: 下面的 SQL 將在資料庫伺服器上執行, 以授予所選的權限。請點擊 <b> 完成 </b> 完成該操作。

en: The application has lost the database connection:
zh_Hant_TW: 應用程序已遺失資料庫連線:

en: The backup format will be PLAIN
zh_Hant_TW: 備份格式為PLAIN

en: The control above is used to Create/Attach/Detach partitions.<br><ul><li>Create Mode: User will be able to create N number of partitions. Mode switch control is disabled in this scenario.</li><li>Edit Mode: User will be able to create/attach/detach N number of partitions. In attach mode there will be list of suitable tables to be attached.</li></ul>
zh_Hant_TW: 上面的控制用於建立/附加/分離分區。<br> <ul> <li> 建立模式: 使用者將能夠建立 N 個分區。在這種情況下禁用模式開關 </li> 控制。<li> 編輯模式: 使用者將能夠建立/附加/分離N個分區。在附加模式下, 將列出要附加的合適表. </li> </ul>

en: The current transaction is not commited to the database.Do you want to commit or rollback the transaction?
zh_Hant_TW: 目前事務未提交至資料庫， 你想提交或回溯事務嗎？

en: The current user does not have permission to create the role.
zh_Hant_TW: 目前使用者沒有建立角色的權限。

en: The current user does not have permission to drop the role.
zh_Hant_TW: 目前使用者沒有刪除該角色的權限。

en: The current user does not have permission to update the role.
zh_Hant_TW: 目前使用者沒有更新角色的權限。

en: The data has been modified, but not saved. Are you sure you wish to discard the changes?
zh_Hant_TW: 資料已修改，但未儲存。 確定要放棄更改嗎?

en: The data has changed. Do you want to save changes?
zh_Hant_TW: 資料已更改。是否要儲存更改？

en: The debugger plugin is not enabled. Please add the plugin to the shared_preload_libraries setting in the postgresql.conf file and restart the database server for indirect debugging.
zh_Hant_TW: 未啟用除錯器外掛。請將外掛加入到 shared_preload_libraries 並postgresql.conf檔案中設定, 然後重新啟動資料庫伺服器進行間接除錯。

en: The debugger plugin is not enabled. Please create the pldbgapi extension in this database.
zh_Hant_TW: 除錯器外掛未啟用。 請在此資料庫中建立 pldbgapi 延伸套件。

en: The default partition can store rows that do not fall into any existing partition』s range or list.
zh_Hant_TW: 預設分區可以存儲不屬於任何現有分區範圍或列表的行。

en: The email address %s already exists.
zh_Hant_TW: 電子郵件位址%s已經存在.

en: The font size to use for the SQL text boxes and editors. The value specified is in "em" units, in which 1 is the default relative font size. For example, to increase the font size by 20 percent use a value of 1.2, or to reduce by 20 percent, use a value of 0.8. Minimum 0.1, maximum 10.
zh_Hant_TW: 要用於 SQL 文字框和編輯器的字體大小。指定的值為 "em" 單位, 其中 1 是預設的字形大小。例如：若要將字形大小增加百分之二十請使用 1.2 或想要減少百分之二十，請使用0.8 的值。最小值為 0.1，最大為 10。

en: The function/procedure cannot be debugged
zh_Hant_TW: 函數/預儲程序不能除錯

en: The length of time to display the query info notifier after execution has completed. A value of -1 disables the notifier and a value of 0 displays it until clicked. Values greater than 0 display the notifier for the number of seconds specified.
zh_Hant_TW: 執行完成後顯示查詢信息通知程序的時間長度。值為-1 將禁用通知程序, 如果值為 0, 則會顯示該通知程序, 直到單擊為止。大於0的值顯示指定秒數的通知程序。

en: The maximum number of history rows to show on the Statistics tab for pgAgent jobs
zh_Hant_TW: 要在 pgAgent 任何的 "統計" 選項標籤上顯示的歷史記錄的行數上限

en: The number of seconds between connection/transaction status polls.
zh_Hant_TW: 連線/事務狀態輪詢之間的秒數。

en: The number of seconds between graph samples.
zh_Hant_TW: 圖表采樣間隔的秒數。

en: The number of spaces per tab. Minimum 2, maximum 8.
zh_Hant_TW: Tab 代表每個 Tab 鍵的空格數量，最小 2，最大為 8。

en: The process has already been started.
zh_Hant_TW: 程序已被啟動。

en: The process has already finished and cannot be restarted.
zh_Hant_TW: 該程序已完成並且已經無法重新啟動。

en: The query executed did not return any data.
zh_Hant_TW: 查詢執行完成後沒有回傳任何資料。

en: The saved password cleared successfully.
zh_Hant_TW: 已成功清除已儲存的密碼。

en: The session is already in idle state.
zh_Hant_TW: 連線已處於閒置狀態。

en: The specified FTS configuration could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的FTS組態設定。

en: The specified FTS dictionary could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的 FTS 字典。

en: The specified FTS parser could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的 FTS 分析器。

en: The specified FTS template could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的 FTS 模板。

en: The specified cast object could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的型別轉換物件。

en: The specified check constraint could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的 check 約束。

en: The specified column could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的列。

en: The specified constraint could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的約束.

en: The specified database could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的資料庫。

en: The specified domain constraint could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的域約束。

en: The specified domain could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的域。

en: The specified event trigger could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的事件觸發器。

en: The specified exclusion constraint could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的排除約束。

en: The specified extension could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的延伸套件。

en: The specified foreign data wrapper could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的外部資料封裝器.

en: The specified foreign key could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的外鍵。

en: The specified foreign server could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的外部伺服器。

en: The specified foreign table could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的外部資料表。

en: The specified function could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的函數。

en: The specified index could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的索引

en: The specified package could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的包。

en: The specified partition could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的分區。

en: The specified partitioned table could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的分區表。

en: The specified resource group could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的資源群組。

en: The specified resource group could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的資源群組。

en: The specified rule could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的規則。

en: The specified schema could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的Schema

en: The specified sequence could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的序列.

en: The specified server could not be found.
    Does the user have permission to access the server?
zh_Hant_TW: 找不到指定的伺服器。
     使用者是否有權存取伺服器？

en: The specified server group already exists.
zh_Hant_TW: 指定的伺服器群組已存在。

en: The specified server group cannot be deleted.
zh_Hant_TW: 無法刪除指定的伺服器群組。

en: The specified server group could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的伺服器群組。

en: The specified server group with id# {0} could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到標識為＃{0}的伺服器群組。

en: The specified synonym could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的同義詞。

en: The specified table could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的表。

en: The specified table could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的表。

en: The specified tablespace could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的資料表空間

en: The specified trigger could not be found.
zh_Hant_TW: 不能夠找到指定的觸發器

en: The specified type could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的型別。

en: The specified user mapping could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的使用者映射。

en: The specified view could not be found.
zh_Hant_TW: 找不到指定的檢視表。

en: The text has changed. Do you want to save changes?
zh_Hant_TW: 文本已更改。是否要儲存更改？

en: There was an error renaming the file:
zh_Hant_TW: 重命名檔案時出現錯誤:

en: This URL cannot be called directly.
zh_Hant_TW: 不能直接調用此 URL。

en: This URL cannot be requested directly.
zh_Hant_TW: 不能直接請求此 URL。

en: This feature has not been implemented for object type '{0}'.
zh_Hant_TW: 尚未針對此物件型別 "{0}" 實現此功能。

en: This is required to unlock saved passwords and reconnect to the database server(s).
zh_Hant_TW: 這是解鎖已儲存的密碼所必須的，如此才能重新連線到資料庫伺服器。

en: This object cannot be deleted.
zh_Hant_TW: 無法刪除此物件。

en: This object is not user editable.
zh_Hant_TW: 此物件使用者不可編輯。

en: This user cannot be deleted.
zh_Hant_TW: 無法刪除此使用者。

en: This will be used to secure and later unlock saved passwords and other credentials.
zh_Hant_TW: 這將用於保護和稍後解鎖已儲存的密碼和其他認證內容。

en: This will remove all of your query history from this and other sessions for this database.
zh_Hant_TW: 這將從此資料庫的此連線和其他連線中刪除所有查詢歷史記錄。

en: This will remove all the saved passwords. This will also remove established connections to the server and you may need to reconnect again. Do you wish to continue ?
zh_Hant_TW: 這將刪除所有已儲存的密碼。這也將刪除已經建立的與伺服器的連線, 您可能需要重新連線。是否要繼續？

en: Thursday
zh_Hant_TW: 星期四

en: Time
zh_Hant_TW: 時間

en: Times
zh_Hant_TW: 次數

en: Timing
zh_Hant_TW: 計時

en: To
zh_Hant_TW: 至

en: Toast blocks hit
zh_Hant_TW: Toast塊命中

en: Toast blocks read
zh_Hant_TW: Toast塊讀取

en: Toast index blocks hit
zh_Hant_TW: Toas索引塊命中

en: Toast index blocks read
zh_Hant_TW: Toas索引塊讀取

en: Toast table size
zh_Hant_TW: TOAST 資料表大小

en: Toggle case of selected text
zh_Hant_TW: 切換所選文本的大小寫

en: Toggle navigation
zh_Hant_TW: 切換導航

en: Token
zh_Hant_TW: 令牌

en: Token cannot be empty.
zh_Hant_TW: 令牌不能為空。

en: Tokens
zh_Hant_TW: 令牌

en: Tools
zh_Hant_TW: 工具

en: Tools main menu
zh_Hant_TW: "工具" 主選單

en: Total
zh_Hant_TW: 合計

en: Total time
zh_Hant_TW: 總共時間

en: Transaction ID not found in the session.
zh_Hant_TW: 事務 ID 在該連線中找不到.

en: Transaction status check failed.
zh_Hant_TW: 事務狀態檢查失敗。

en: Transaction throughput refresh rate
zh_Hant_TW: 交易事務輸出量更新率

en: Transactions
zh_Hant_TW: 事務

en: Transactions per second
zh_Hant_TW: 每秒交易量

en: Transition
zh_Hant_TW: 轉換

en: Tree level
zh_Hant_TW: 樹級

en: Trigger
zh_Hant_TW: 觸發器

en: Trigger Functions
zh_Hant_TW: 觸發器函數

en: Trigger code cannot be empty.
zh_Hant_TW: 觸發代碼不能為空。

en: Trigger enabled?
zh_Hant_TW: 觸發已啟用？

en: Trigger function
zh_Hant_TW: 觸發器函數

en: Trigger function cannot be empty.
zh_Hant_TW: 觸發器函數不能為空。

en: Trigger function...
zh_Hant_TW: 觸發器函數...

en: Trigger functions
zh_Hant_TW: 觸發器函數

en: Trigger is dropped
zh_Hant_TW: 觸發器被刪除

en: Trigger(s) have been disabled
zh_Hant_TW: 觸發器已禁用

en: Trigger(s) have been enabled
zh_Hant_TW: 觸發器已啟用

en: Trigger...
zh_Hant_TW: 觸發器...

en: Triggers
zh_Hant_TW: 觸發器

en: Truncate
zh_Hant_TW: 截斷

en: Truncate Cascade
zh_Hant_TW: 級聯截斷

en: Truncate Table
zh_Hant_TW: 截斷表

en: Trusted?
zh_Hant_TW: 是否可信?

en: Tuesday
zh_Hant_TW: 星期二

en: Tunnel host
zh_Hant_TW: 隧道主機

en: Tunnel port
zh_Hant_TW: 隧道連線埠

en: Tuple count
zh_Hant_TW: Tuple總數

en: Tuple length
zh_Hant_TW: Tuple長度

en: Tuple percent
zh_Hant_TW: Tuple百分比

en: Tuples HOT updated
zh_Hant_TW: Tuple已熱更新

en: Tuples deleted
zh_Hant_TW: Tuple已刪除

en: Tuples fetched
zh_Hant_TW: Tuple已獲取

en: Tuples in
zh_Hant_TW: Tuple插入

en: Tuples in refresh rate
zh_Hant_TW: Tuple 插入更新率

en: Tuples inserted
zh_Hant_TW: Tuple已插入

en: Tuples out
zh_Hant_TW: Tuple讀取

en: Tuples out refresh rate
zh_Hant_TW: Tuple讀取更新率

en: Tuples returned
zh_Hant_TW: Tuple已回傳

en: Tuples updated
zh_Hant_TW: Tuple已更新

en: Type
zh_Hant_TW: 型別

en: Type cannot be empty.
zh_Hant_TW: 型別不能為空。

en: Type dropped
zh_Hant_TW: 型別已刪除

en: Type of objects
zh_Hant_TW: 物件型別

en: Type...
zh_Hant_TW: 型別...

en: Types
zh_Hant_TW: 型別

en: Typmod in function
zh_Hant_TW: 輸入函數

en: Typmod out function
zh_Hant_TW: 輸出函數

en: Unable to connect to server:
    
    %s
zh_Hant_TW: 無法連線到伺服器：
    
    %s

en: Unable to fetch the arguments from server
zh_Hant_TW: 無法從伺服器獲取參數

en: Unable to fetch the database objects
zh_Hant_TW: 無法獲取資料庫物件

en: Unable to fetch the {} objects
zh_Hant_TW: 無法獲取 {} 物件

en: Unable to kill the background process '{0}'
zh_Hant_TW: 無法終止背景程序 "{0}"

en: Unable to set the arguments on the server
zh_Hant_TW: 無法在伺服器上設定參數

en: Unauthorized request.
zh_Hant_TW: 未經授權的請求。

en: Unimplemented method ({0}) for this url ({1})
zh_Hant_TW: 未實作的方法 ({0}) 為此 url ({1})

en: Unindent Selection (Shift+Tab)
zh_Hant_TW: 取消縮進所選 (Tab)

en: Unique
zh_Hant_TW: 唯一

en: Unique Constraint
zh_Hant_TW: 唯一約束

en: Unique constraint
zh_Hant_TW: 唯一約束

en: Unique?
zh_Hant_TW: 唯一？

en: Unit
zh_Hant_TW: 單元

en: Unknown
zh_Hant_TW: 未知

en: Unknown Backup
zh_Hant_TW: 未知備份

en: Unknown error
zh_Hant_TW: 未知錯誤

en: Unlock Saved Passwords
zh_Hant_TW: 解鎖已儲存的密碼

en: Unlogged table data
zh_Hant_TW: 未記錄日志的表資料

en: Unlogged?
zh_Hant_TW: 不記錄日志?

en: Unsaved changes
zh_Hant_TW: 未已儲存的更改

en: Unselect All
zh_Hant_TW: 取消全選

en: Unsupported geometries not rendered.
zh_Hant_TW: 未渲染不受支持的幾何圖形。

en: Update catalog?
zh_Hant_TW: 更新目錄嗎？

en: Updated the next runtime to now.
zh_Hant_TW: 現在已將下一個執行時更新。

en: Updates
zh_Hant_TW: 更新

en: Use Column Inserts
zh_Hant_TW: 使用列插入

en: Use Default?
zh_Hant_TW: 使用預設值？

en: Use Insert Commands
zh_Hant_TW: 使用插入命令

en: Use SET SESSION AUTHORIZATION
zh_Hant_TW: 使用設定連線授權

en: Use SSH tunneling
zh_Hant_TW: 使用 SSH 隧道

en: Use spaces?
zh_Hant_TW: 使用空白字元嗎？

en: User
zh_Hant_TW: 使用者

en: User '%s' saved.
zh_Hant_TW: 使用者 '%s' 已儲存.

en: User Management
zh_Hant_TW: 使用者管理

en: User Mapping
zh_Hant_TW: 使用者映射

en: User Mapping dropped
zh_Hant_TW: 使用者映射已經刪除

en: User Mapping...
zh_Hant_TW: 使用者映射...

en: User Mappings
zh_Hant_TW: 使用者映射

en: User can create multiple partitions while creating new partitioned table. Operation switch is disabled in this scenario.
zh_Hant_TW: 使用者可以在建立新的分區表時建立多個分區。在這種情況下禁用操作開關。

en: User can create/attach/detach multiple partitions. In attach operation user can select table from the list of suitable tables to be attached.
zh_Hant_TW: 使用者可以建立分離多個分區。在附加操作中, 使用者可以從要附加的合適表列表中選擇表。

en: User can select any column from the list of available columns.
zh_Hant_TW: 使用者可以從可用列列表中選擇任何列。

en: User can specify expression to create partition key.
zh_Hant_TW: 使用者可以指定表示式來建立分區鍵。

en: User deleted.
zh_Hant_TW: 刪除使用者。

en: User language
zh_Hant_TW: 使用者語言介面

en: Username
zh_Hant_TW: 使用者名稱

en: Username must be specified.
zh_Hant_TW: 必須指定使用者名稱。

en: Users
zh_Hant_TW: 使用者

en: Utility not found
zh_Hant_TW: 找不到工具程式

en: Vacuum
zh_Hant_TW: 整理

en: Vacuum counter
zh_Hant_TW: 收縮計數器

en: Valid?
zh_Hant_TW: 有效麼?

en: Validate check constraint
zh_Hant_TW: 校驗檢查約束

en: Validate foreign key
zh_Hant_TW: 驗證外鍵

en: Validate?
zh_Hant_TW: 是否驗證？

en: Validated?
zh_Hant_TW: 通過驗證?

en: Validation Error
zh_Hant_TW: 驗證錯誤

en: Validator
zh_Hant_TW: 驗證器

en: Validator function
zh_Hant_TW: 驗證函數

en: Value
zh_Hant_TW: 值

en: Value cannot be empty.
zh_Hant_TW: 值不能為空。

en: Value deposited successfully
zh_Hant_TW: 值成功地組態設定

en: Variable?
zh_Hant_TW: 是否為變量?

en: Variables
zh_Hant_TW: 變量

en: Verbose
zh_Hant_TW: 詳細信息

en: Verbose Messages
zh_Hant_TW: 詳細消息

en: Verbose messages
zh_Hant_TW: 詳細信息

en: Verbose output?
zh_Hant_TW: 詳細輸出?

en: Version
zh_Hant_TW: 版本

en: View
zh_Hant_TW: 檢視表 View

en: View Data
zh_Hant_TW: 瀏覽資料

en: View as grid
zh_Hant_TW: 網格方式查看

en: View as table
zh_Hant_TW: 表格方式查看

en: View data
zh_Hant_TW: 瀏覽資料

en: View dropped
zh_Hant_TW: 該檢視表已刪除

en: View refreshed
zh_Hant_TW: 檢視表已經更新

en: View refreshed successfully
zh_Hant_TW: 視圖已成功更新

en: View the active session details
zh_Hant_TW: 查看活動連線詳細信息

en: View...
zh_Hant_TW: 視圖...

en: View/Edit Data
zh_Hant_TW: 查看/編輯資料

en: View/Edit Data -
zh_Hant_TW: 查看/編輯資料-

en: Views
zh_Hant_TW: 檢視表 View

en: Visibility
zh_Hant_TW: 可見性

en: Volatility
zh_Hant_TW: 波動性

en: WAL replay paused
zh_Hant_TW: WAL replay 已經暫停

en: Wait event
zh_Hant_TW: 等待事件

en: Wait event name
zh_Hant_TW: 等待事件名稱

en: Wait event type
zh_Hant_TW: 等待事件型別

en: Waiting for another session to invoke the target...
zh_Hant_TW: 等待另一個連線來調用的目標...

en: Waiting for the query to complete...
zh_Hant_TW: 正在等待查詢完成...

en: Waiting?
zh_Hant_TW: 是否等待？

en: Wednesday
zh_Hant_TW: 星期三

en: Week Days
zh_Hant_TW: 工作日

en: Week days
zh_Hant_TW: 工作日

en: Welcome
zh_Hant_TW: 歡迎

en: When
zh_Hant_TW: 何時

en: When set to True, keywords wont be highlighted and code folding will be disabled. Plain text mode will improve editor performance with large files.
zh_Hant_TW: 設定為 True 時，各種關鍵字都不會明顯標示，Code folding 也會停用。純文字模式在編輯大檔案時能有比較好的效能。

en: Window?
zh_Hant_TW: 是否為窗口？

en: With OID(s)
zh_Hant_TW: 包含OID(s)

en: With comments?
zh_Hant_TW: 擁有註解？

en: With constraints?
zh_Hant_TW: 擁有約束?

en: With data
zh_Hant_TW: 包括資料

en: With data (concurrently)
zh_Hant_TW: 包含資料(同時)

en: With data?
zh_Hant_TW: 是否包括資料?

en: With default values?
zh_Hant_TW: 使用預設值？

en: With indexes?
zh_Hant_TW: 擁有索引？

en: With no data
zh_Hant_TW: 不包括資料

en: With no data (concurrently)
zh_Hant_TW: 不包含資料(同時)

en: With storage?
zh_Hant_TW: 擁有存儲？

en: Would you like to reconnect to the database?
zh_Hant_TW: 是否要重新連線到資料庫？

en: XID (target)
zh_Hant_TW: XID (目標)

en: Xact committed
zh_Hant_TW: Xact已提交

en: Xact rolled back
zh_Hant_TW: Xact 已回溯

en: Xact start
zh_Hant_TW: Xact 開始

en: Yes
zh_Hant_TW: 是

en: You are currently running version {0} of {1}, however the current version is {2}.
zh_Hant_TW: 您正在執行 {1} 的版本 {0}, 但目前最新版本為 {2}。

en: You are not allowed to
zh_Hant_TW: 不允許你

en: You cannot
zh_Hant_TW: 你不能

en: You must be a superuser to set a global breakpoint and perform indirect debugging.
zh_Hant_TW: 您必須是超級使用者才能設定全域斷點並執行間接除錯。

en: You must specify at least one column.
zh_Hant_TW: 你需要指定至少一個列.

en: You must specify column name.
zh_Hant_TW: 你必須指定列名稱.

en: advanced
zh_Hant_TW: 高級

en: cancel
zh_Hant_TW: 取消

en: index_constraint
zh_Hant_TW: 索引約束

en: is not defined in package body.
zh_Hant_TW: 包內未定義。

en: name
zh_Hant_TW: 名稱

en: no
zh_Hant_TW: 否

en: pgAdmin 4 login
zh_Hant_TW: pgAdmin 4 登錄

en: pgAdmin Website
zh_Hant_TW: pgAdmin 首頁

en: pgAdmin is an Open Source administration and management tool for the PostgreSQL database. It includes a graphical administration interface, an SQL query tool, a procedural code debugger and much more. The tool is designed to answer the needs of developers, DBAs and system administrators alike.
zh_Hant_TW: pgAdmin 是 PostgreSQL 資料庫的一個開源管理工具。它提供了圖形化管理界面、SQL 查詢工具、程序原始碼除錯工具等等。此系統工具目標在於滿足開發人員、DBA 和系統管理員的需求。

en: pgAgent Job
zh_Hant_TW: pgAgent 任務

en: pgAgent Job Scheduler
zh_Hant_TW: pgAgent 計劃任務

en: pgAgent Job...
zh_Hant_TW: pgAgent 作業...

en: pgAgent Jobs
zh_Hant_TW: pgAgent任務

en: rule
zh_Hant_TW: 規則

en: seconds
zh_Hant_TW: 秒

en: terminate
zh_Hant_TW: 終止

en: trigger
zh_Hant_TW: 觸發器

en: vXID (owner)
zh_Hant_TW: vXID (所有者)

en: vXID (target)
zh_Hant_TW: vXID (目標)

en: yes
zh_Hant_TW: 是

en: {0} dropped.
zh_Hant_TW: {0} 已刪除.

en: ⁃ If the connection was idle it may have been forcibly disconnected.
zh_Hant_TW: - 如果連線處於閒置狀態 , 則可能已強制中斷連線。

en: ⁃ The application server or database server may have been restarted.
zh_Hant_TW: - 應用程序伺服器或資料庫伺服器可能已重新啟動。

en: ⁃ The user session may have timed out.
zh_Hant_TW: - 使用者連線可能已超時。
